کد مطلب: ۸۶۲۱۷۵

 عرضه ۱۶۴ هزار تن فرآورده هیدروکربوری در بورس انرژی

 عرضه ۱۶۴ هزار تن فرآورده هیدروکربوری در بورس انرژی

امروز سه‌شنبه چهاردهم شهریور ماه، بازار فیزیکی بورس انرژی ایران میزبان عرضه بیش از ۱۶۴ هزار تن انواع فرآورده‌ هیدروکربوری است که بخش عمده آن در رینگ بین‌الملل صورت خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در واپسین روز معاملاتی هفته، پتروشیمی نوری پنج عرضه صادراتی خواهد داشت و به این ترتیب شاهد عرضه نزدیک به ۳۶ هزار تن «برش سنگین» به صورت دریایی، ۲ هزار تن «برش سنگین» به صورت زمینی، نزدیک به ۲۷ هزار تن «رافینت» به صورت دریایی و یک هزار تن از همین محصول به صورت زمینی خواهیم بود. همچنین پتروشیمی نوری امروز ۱۰ هزار تن نفتای سبک نیز روی میز عرضه خواهد برد.

پتروشیمی بوعلی سینا هم امروز با عرضه پرحجمی همراه بوده و در مجموع نزدیک به ۲۷ هزار تن «هیدروکربن سنگین» در دو عرضه مجزای دریایی و زمینی روی میز فروش رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران خواهد گذاشت. بوعلی‌سینا در امروز همچنین هفت هزار تن «رافینت» و چهار هزار تن «هیدروکربن سنگین» را برای داد و ستد عرضه خواهد کرد.

در عرضه‌های متانولی، پتروشیمی فناوران در مجموع پنج هزار و ۶۰۰ تن متانول در رینگ بین‌الملل خواهد فروخت که پنج هزار تن به صورت دریایی و مابقی به صورت زمینی خواهد بود.

در این رینگ همچنین امروز شاهد ۸۴۰ تن عرضه هیدروکربوری از پتروشیمی تبریز و بندر امام نیز خواهیم بود.

در رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز امروز بالغ بر۳۲ هزار تن انواع فرآورده هیدروکربوری روی میز داد و ستد قرار خواهند گرفت.

پالایش نفت تبریز امروز عنوان پرحجم‌ترین عرضه رینگ داخلی را با عرضه ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن نفت سفید یدک می‌کشد.

در این رینگ امروز همچنین شاهد عرضه بیش از پنج هزار تن میعانات گازی از سوی پالایش نفت خانگیران خواهیم بود.

پالایش گاز بیدبلند در واپسین روز معاملاتی هفته چهار هزار تن برش پنتان روی میز عرضه خواهد برد و پتروشیمی نوری نیز همین مقدار «برش سبک» به فروش خواهد رساند.

در این رینگ همچنین بیش از یک هزار تن عرضه از سوی پتروشیمی بندر امام، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش گاز بیدبلند و پتروشیمی رازی صورت خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.