خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۹۹۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۲/ بازار سهام یک گام به عقب برداشت

پایان بورس امروز 20 آبان 1402/ بازار سهام یک گام به عقب برداشت

بورس تهران امروز شاهد کاهش ارتفاع شاخص کل بود. با این حال اما بازار سهام کوچک و متوسط بهتر بود و شاخص هم‌وزن را به سمت بالا هدایت کرد. در این میان اما نه تنها خروج پول حقیقی رقم خورد بلکه حجم و ارزش معاملات خرد نیز در سطوح رکودی بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز یک گام به عقب برداشت و در محدوده منفی بسته شد. با این حال این افت چندان ناامیدکننده نبود. نماگر بازار در پایان معاملات روز جاری با کاهش 1637 واحدی، معادل 0.08 درصد پایین رفت و در سطح دو میلیون و 54 هزار و 307 واحد ایستاد.

پایان بورس امروز 20 آبان 1402

امروز وضعیت سهام کوچک و متوسط بازار بهتر از شاخص‌سازها بود و توانست شاخص کل هم‌وزن را 330 واحد بالا ببرد. اگرچه این میزان رشد بسیار اندک است اما این شاخص در نهایت در محدوده مثبت باقی ماند و معادل 0.05 درصد بالا رفت تا در سطح 699 هزار و 093 واحد قرار بگیرد. شاخص کل فرابورس هم امروز رشدی 17 واحدی را تجربه کرد و در سطح 25 هزار و 22 واحد قرار گرفت.

نمادهای موثر

امروز نمادهای شستا و وبانک تلاش کردند شاخص کل بورس را قدری بالا ببرند اما زور نمادهای منفی بیشتر بود و به این ترتیب، فارس، فولاد، فملی، اخابر و شپدیس شاخص کل را پایین کشیدند. در همین حال، شستا، خگستر، ثشاهد، ذوب، خودرو، حفارس و شپنا، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار، نمادهای خاور، کوثر، زاگرس و سپیدار بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای انتخاب، غصینو و بپاس، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، کرمان، خاور، گدنا، نیان، سدبیر، کوثر و فرود، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در روز جاری به هفت میلیارد برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و 38 میلیارد تومان معامله شد. در همین حال امروز حقیقی‌ها 192 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.