کد مطلب: ۹۰۲۷۴۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی سدشت/ فروش سیمان دشتستان با وجود افزایش تولید، کاهش یافت

تحلیل بنیادی سدشت/ فروش سیمان دشتستان با وجود افزایش تولید، کاهش یافت

بررسی گزارش ماهانه شرکت سیمان دشتستان در بهمن‌ماه امسال حاکی از آن است که با وجود افزایش تولید، مقدار فروش شرکت در این ماه کاهش داشته است. این موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه شرکت نیز نزولی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به چارت قیمتی سهام سدشت حاکی از آن است که قیمت آن از ابتدای اسفند با نزول بیش از 30 درصدی روبه‌رو شده است. همین‌طور باید گفت در دو روز گذشته این سهم در محدوده صف فروش معامله شده و در هفته‌های گذشته نیز عضو گروه سهم‌های کم‌بازده بورسی بوده است. حال اما باید دید وضعیت تولید و فروش شرکت در بهمن‌ماه چطور بوده است؟

تولید سدشت

بررسی گزارش فعالیت ماهانه سیمان دشستان در بهمن‌ماه نشان می‌دهد مقدار تولید شرکت در این ماه نسبت به ماه گذشته یعنی دی حدود 8.6 درصد افزایش داشته و از 151 هزار تن به 164 هزار تن رسیده است. همچنین باید گفت تناژ تولید سدشت در مقایسه با بهمن سال گذشته نیز جهش 107 درصدی را پشت سر گذاشته است.

تناژ فروش سدشت کاهش یافت

فروش سدشت

با وجود افزایش تولید، شرکت سیمان دشتستان در بهمن‌ماه امسال با کاهش مقدار فروش روبه‌رو شده است. به نحوی که تناژ فروش شرکت در این ماه نسبت به دی 11.5 درصد پایین آمده است. هرچند مقایسه تناژ فروش سدشت با بهمن سال گذشته خبر از افزایش 42 درصدی این مقدار می‌دهد. به این ترتیب تناژ فروش سدشت در بهمن‌ماه امسال به 123 هزار تن رسیده است.

درآمد ماهانه سدشت 12 درصد پایین آمد

درآمد سدشت

همان‌طور که گفته شد تناژ فروش سیمان دشتستان در بهمن‌ماه امسال نزولی شده است. این موضوع سبب شد تا درآمد شرکت نیز در این ماه پایین بیاید. به نحوی که مبلغ فروش ماهانه سدشت از 159 میلیارد تومان با کاهش بیش از 12.8 درصدی به 139 میلیارد تومان رسیده است.

هرچند باید گفت درآمد ماهانه سیمان دشتستان نسبت به بهمن سال گذشته بیش از 65 درصد رشد کرده که ناشی از افزایش تناژ فروش و نرخ فروش شرکت بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.