فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۵۵۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی سایپا/ افزایش درآمد خساپا با تکیه بر رشد قیمت خودرو

تحلیل بنیادی سایپا/ افزایش درآمد خساپا با تکیه بر رشد قیمت خودرو

بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت خودروسازی سایپا در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد با وجود اینکه تعداد فروش این شرکت نسبت به اردیبهشت سال گذشته پایین آمده، اما درآمد سایپا در این مدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارقام گزارش فعالیت ماهانه سایپا در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد درآمد ماهانه این شرکت در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است. اما این موضوع به دلیل بهبود عملکرد سایپا در بخش فروش نبوده و تنها رشد نرخ فروش محصولات شرکت این روند صعودی را در درآمدزایی سایپا به ارمغان آورده است.

تیراژ تولید سایپا افزایش یافت

بررسی گزارش عملکرد ماهانه سایپا در دومین ماه از سال 1403 نشان می‌دهد تیراژ تولید این شرکت از 32 هزار و 736 دستگاه در اردیبهشت 1402 با رشد 7.7 درصدی به 35 هزار و 269 دستگاه در اردیبهشت امسال رسیده است.

همچنین این عدد در مقایسه با تیراژ تولید 17 هزار و 728 دستگاهی شرکت در فروردین‌ماه امسال حدود 99 درصد افزایش پیدا کرده که مربوط به کاهش تولید شرکت در فروردین به دلیل تعطیلات است.

image_2024-06-01_15-18-49

فروش سایپا پایین آمد

همان‌طور که گفته شد، تیراژ تولید سایپا در اردیبهشت‌ماه افزایش یافته است؛ با وجود این، شرکت نتوانست تیراژ فروش خود را بالا ببرد و رقم 30 هزار و 396 دستگاه را در اردیبهشت به ثبت رساند.

شایان ذکر است این عدد در مقایسه با فروش 36 هزار و 198 دستگاهی سایپا در اردیبهشت سال گذشته حدود 16 درصد کاهش پیدا کرده است. البته تعداد فروش سایپا نسبت به ماه گذشته یعنی فروردین‌ماه حدود دو برابر شده است.

image_2024-06-01_15-19-23

رشد قیمت خودرو درآمد سایپا را صعودی کرد

همان‌طور که گفته شد، تیراژ فروش سایپا در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. اما رشد نرخ فروش محصولات سایپا نظیر تیبا، کوییک، ساینا و شاهین در یک سال گذشته سبب شد درآمد سایپا در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته افزایش یابد.

به طوری که مبلغ فروش این شرکت از هفت هزار و 209 میلیارد تومان در اردیبهشت 1402 با رشد بیش از 23 درصدی به هشت هزار و 876 میلیارد تومان رسیده است.

image_2024-06-01_15-20-30

در نهایت باید گفت سایپا در اردیبهشت‌ امسال در بخش تولید توانست تا حدودی خوب عمل کند، اما این روند را در بخش فروش تکرار نکرد و نتوانست نمره قابل قبولی در این بخش کسب کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.