خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۲۱۶

نماینده مجلس دوازدهم:

نرخ بهره در دولت چهاردهم مدیریت شود

نرخ بهره در دولت چهاردهم مدیریت شود

نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه راهکارهای قابل توجهی به منظور رفع موانع و مشکلات اقتصادی و همچنین حمایت از بازار سرمایه تهیه و تدوین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به انتظارات بازار سرمایه از دولت چهاردهم در برنامه هفتم توسعه راهکارهای قابل توجهی به منظور رفع موانع و مشکلات اقتصادی و همچنین حمایت از بازار سرمایه تهیه و تدوین شده اما برای دستیابی به رشد ۸ درصدی نیازمند تقویت بُعد نظارتی در بخش اقتصاد و همچنین کاهش ناترازی‌ها به خصوص در بخش انرژی هستیم.

ناترازی، مشکل جدی صنایع

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ناترازی و قطع برق صنایع، سالیانه بین ۶ تا ۷ میلیارد دلار خسارت به صنایع وارد می‌کند، اظهار داشت: ناترازی مشکل جدی صنعت برق است که با شروع موج گرما افزایش یافته و موجب قطعی برق صنایع و زمینگیر کردن صنعت می‌شود.

لاهوتی در ادامه اظهار داشت: برق و گاز به عنوان دو مولفه انرژی تاثیر بسیار زیادی بر میزان بهره‌وری صنایع و ارزش افزوده آن‌ها دارد. بنابراین، محدودیت‌ در دسترسی به این انرژی، چالش‌هایی را برای صنایع ایجاد و صاحبان صنایع را با مشکلات مربوط به تامین گاز یا برق در فصول خاصی از سال مواجه می‌کند و در نتیجه تاثیر منفی بر میزان بهره‌وری، تولید و اشتغال می‌گذارد.

نرخ بهره بالا و کاهش تولید ناخالص داخلی

نماینده دوره دوازدهم مجلس با اشاره به با ناترازی بانک‌ها نیز تصریح کرد: رفع ناترازی بانک‌ها از دیگر موضوعاتی است که می‌بایست اقدام مهم دولت چهاردهم باشد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ بهره باعث کاهش تولید ناخالص داخلی و کاهش رشد اقتصادی می‌شود، گفت: از دیگر انتظارات بازار سرمایه در دولت چهاردهم، کاهش نرخ بهره است چرا که افزایش این نرخ تبعات منفی برای بازار سرمایه داشته و موجب کاهش ارزش سهام و دیگر اوراق بهادار می‌شود.

تحقق رشد ۸ درصدی در دولت چهاردهم

نماینده مردم لنگرود در ادامه درباره اولویت دیگر دولت چهاردهم گفت: دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد از جمله مواردی است که با تعامل دوبت و مجلس و حمایت از بازار سرمایه محقق می‌شود.

وی، کاهش سهم دولت در اقتصاد و افزایش سهم بخش خصوصی را از دیگر اولویت‌های دولت جدید برشمرد.

منبع : سنا نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.