کد مطلب: ۸۹۰۲۸۲

ضرر ۷۳ میلیون دلاری شبکه اجتماعی ترامپ

ضرر 73 میلیون دلاری شبکه اجتماعی ترامپ

یک سند مالی افشا شده نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی تروث سوشیال متعلق به دونالد ترامپ در کمتر از ۲ سال، ۷۳ میلیون دلار ضرر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک سند مالی به تازگی افشا شده از سوی شرکت دنیای دیجیتال نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی تروث سوشیال متعلق به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از زمان راه‌اندازی رسمی آن در فوریه 2022، 73 میلیون دلار در فروش خالص خود ضرر کرده است.

شرکت دنیای دیجیتال شریک تجاری شرکت گروه رسانه و فناوری ترامپ است. آخرین ارزش سهام شبکه تروث سوشیال ترامپ بین 5 تا 25 میلیون دلار برآورد شده است.

براساس این گزارش، تروث سوشیال 50 میلیون دلار را فقط در فروش خالص 1/4 میلیون دلاری خود در سال 2022 از دست داده و 23 میلیون دیگر را در 6 ماه نخست سال جاری ضرر کرده است.

براساس این سند مالی اگر شرکت گروه رسانه و فناوری ترامپ نتواند به طور کامل با شرکت دنیای دیجیتال ادغام شده و بودجه‌های بیشتری دریافت کند، این شرکت ممکن است نتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین در این سند آمده است شرایط مالی شرکت مستقل ثبت شده گروه رسانه و فناوری ترامپ، نگرانی‌ها و تردیدهای جدی را درباره ادامه فعالیت آن نشان می‌دهد در حالی که این نگرانی‌ها فزاینده است. آینده این شرکت ارتباط تنگاتنگی با ترامپ دارد و اگر تروث سوشیال در گسترش و حفظ دنبال کنندگان با بینندگان کافی شکست خورده و یا به طور کلی مسیرهای نامطلوب در این شبکه اجتماعی گسترده شده و یا دونالد ترامپ از اختصاص زمان کافی برای این شبکه اجتماعی خودداری کند، شرکت گروه رسانه و فناوری ترامپ، تحت تاثیر جدی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که دسترسی به اینترنت و حضور معمولی در این شبکه اجتماعی، هنگام بازداشت‌های مکرر ترامپ توسط پلیس به دلیل چندین فقره اتهام کیفری و یا در زمان بازداشت موقت او، به شدت محدود شده است.

شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق به ریاست ایلان ماسک، نوامبر سال گذشته بار دیگر حساب کاربری دونالد ترامپ را پس از حدود 2 سال فعال کرد اما ترامپ نپذیرفت که بار دیگر در این شبکه اجتماعی فعالیت کند و اظهار داشت که می‌خواهد در شبکه اجتماعی خود فعال باشد.

حساب کاربری ترامپ در شبکه ایکس و فیسبوک، پس از حمله طرفدارانش به کنگره در ژانویه 2021، و تلاش برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت به جو بایدن و انتشار پست‌های تحریک آمیز و خشن از سوی رئیس‌جمهور سابق خطاب به هوادارانش، مسدود شد. در آن زمان ترامپ و بسیاری از مقامات دولتش از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره نتایج انتخابات 2020 استفاده می‌کردند. ترامپ پس از تعلیق حساب‌های کاربری‌اش، اقدام به راه اندازی تروث سوشیال کرد. 

در همین حال ترامپ چند روز قبل در تاریخ 30 اکتبر به طور شفاهی تایید کرد که به کسب توافق برای ادغام کامل شرکتش با شرکت دنیای دیجیتال ادامه می‌دهد.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.