فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۵۴۹۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عوامل تعیین کننده در صعود بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

عوامل تعیین کننده در صعود بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

همانطور که روز به روز افراد بیشتری به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند می‌شوند، شناخت عواملی که می‌توانند بیت کوین و اتریوم را به سطوح جدید قیمتی سوق دهند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در 24 ساعت گذشته، ارزش بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال با 1.45 درصد افزایش به رقم 1.71 تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که حجم معاملات با کاهش 7.81 درصدی در سطح 79.382 میلیارد دلار قرار دارد.

سهم بازار DeFi در حجم معاملات 24 ساعته ارزهای دیجیتال حدود 0.01 درصد با مجموع 9.84 میلیارد دلار را تشکیل می‌دهد. با این حال، حجم استیبل کوین‌ها به 79.82 میلیارد دلار رسید و بیت کوین در زمان نگارش این مقاله 41.65 درصد تسلط بر بازار را در اختیار داشت و امروز نیز در قیمت 23427.19 دلار معامله شد.

عواملی که بیت کوین را به سطوح بالاتر سوق می‌دهد

در هفته پیش رو، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نرخ صندوق فدرال رزرو آمریکا و آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند.

نرخ صندوق فدرال رزرو آمریکا و FOMC

اول فوریه هفته‌ای پر هیجان برای بانک‌های مرکزی است زیرا کمیته بازار باز فدرال (FOMC)، بانک انگلستان (BOE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) همگی برای اعلام تصمیمات مربوط به نرخ بهره جمع شده‌اند.

CME FedWatch Tool احتمال بالایی از افزایش نرخ بهره کمیته بازار آزاد فدرال را 25 واحد پایه پیش بینی می‌کند و محدوده هدف را برای نرخ وجوه فدرال 4.75 درصد تعیین می‌کند.

تصمیم دشوار این است که آیا بانک‌های مرکزی افزایش نرخ‌ها را به صورت غیرمنتظره انجام خواهند داد یا رفتاری محتاطانه‌ای را در پیش خواهند گرفت. عملکرد اقتصادی از ماه دسامبر کمتر از حد انتظار بوده است. این نتیجه، از طریق داده‌های خرده‌فروشی و تولید دیده می‌شود. علاوه بر این موارد، مولفه‌های تورم نیز ضعیف‌تر از حد معمول بودند.

از طرف دیگر، میانگین درآمد ساعتی کاهش قابل توجهی را تجربه کرد در حالی که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای دسامبر اولین تجربه منفی خود را از ماه می 2020 به ثبت رساند. بانک‌های مرکزی در ماه گذشته فعال بودند و اکثر آنها افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را در این هفته پیش بینی می‌کنند.

تصمیم گیری در مورد نرخ بازدهی ارزهای دیجیتال در این هفته، تاثیر قابل توجهی بر حرکت قیمت آنها در بازار خواهد داشت.

nfp media library original 1058 457

ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده

بر اساس پیش‌بینی‌های فدرال‌رزرو، بازار کار در سال 2023 همچنان در تنگنا قرار خواهد داشت و روند ایجاد شغل متوقف خواهد شد، به طوری که نرخ بیکاری به 4.6 درصد خواهد رسید.

در بحبوحه افزایش نرخ بهره، کاهش تقاضای مصرف کننده و کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان، باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری تعدیل نیرو عمده‌ای را انجام بدهند.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین حدود 23,223 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن حدود 17 میلیارد دلار است. بر اساس سایت CoinMarketCap، ارزش بازاری این ارز دیجیتال، 447 میلیارد دلار است و در جایگاه اول بازار قرار دارد. در حال حاضر، عرضه 19,275,881 در گردش کوین BTC با حداکثر عرضه 21 میلیون واحد وجود دارد.

چشم انداز تکنیکال بیت کوین اخیراً تغییر قابل توجهی نداشته است زیرا بیت کوین همچنان در محدوده بین 22900 تا 23400 دلار معامله می‌شود. اگر ارزش بیت کوین به کمتر از 22900 دلار برسد، می‌توان انتظار داشت که بازار روند نزولی داشته باشد و به طور بالقوه تا سطح 22400 دلار سقوط کند. اگر قیمت به سطح 21750 دلار سقوط کند، ممکن است شاهد روند نزولی‌تری باشیم.

در حال حاضر، سطح مقاومت فوری بیت کوین 23250 دلار است. اگر قیمت بتواند از این سطح عبور کند، ممکن است این ارز دیجیتال به بالاترین سطح 23900 دلار و حتی 25150 دلار برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.