کد مطلب: ۷۶۷۸۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهندسان فنی گوگل: بارد موتور جستجو نیست

مهندسان فنی گوگل: بارد موتور جستجو نیست

مهندسان فنی گوگل با تاکید بر اینکه «بارد» موتور جستجو نیست که از ان انتظار پاسخ‌های طبیعی داشته باشید اعلام کردند که گوگل قرار است بخش جدیدی را برای این کار به این فناوریر بیفزاید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از ارائه هوش مصنوعی بارد توسط گوگل، مدیران این شرکت همچنان به مقابله با چالش‌های به‌وجود آمده در یک ماه گذشته توسط این فناوری ادامه می‌دهند.

انتقاد از مدیرعامل برای اولین بار

براساس گزارش‌های CNBC، روز پنج‌شنبه جلسه‌ای تحت عنوان جلسه پرسش و پاسخ با حضور رهبران و مدیران گوگل برگزار شد. طی این جلسه، مدیران گوگل از انجمن داخلی این شرکت سوالاتی پرسیدند. طبق بررسی‌ها این اولین جلسه در تاریخ فعالیت گوگل است که کارکنان از مقامات بالادستی خود به‌ویژه ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، انتقاد کردند.

وال‌استریت آلفابت، شرکت مادر، گوگل را به‌دلیل عرضه هوش مصنوعی بارد مجازات کرده و سهام این شرکت را نیز کاهش داده است. این درحالی است که کارمندان گوگل، اولین رویداد سخنرانی این شرکت را عجولانه و نادرست خواندند.

چت‌بات‌ها موتور جستجو نیستند

بارد و چت جی‌پی‌تی دو ربات مبتنی هوش مصنوعی هستند که براساس ویژگی‌های زبانی کار می‌کنند. آنها قادرند متن را به صدا تبدیل کرده و البته چند کار دیگر نیز انجام دهند. اما مسئله اینجاست که متخصصان این فناوری معتقدند چرا باید ما فکر کنیم که چت‌بات‌ها موتور جستجوهایی هستند که در دل خود اطلاعات حقیقی را جای داده‌اند؟ یکی از مدیران گوگل مستقیما گفت که بارد جستجوگر نیست. او درباره این چت‌بات ادامه داد: بارد همواره یک نوع آزمون و خطا برای کشف استعدادها و به واقعیت تبدیل کردن تخیل است. با این حال ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم مانع از استفاده کاربران از این فناوری به‌عنوان موتور جستجو شویم.

یک تصمیم استراتژیک برای گوگل

او افزود که گوگل همواره به کاربرانی که می‌خواهند از این فناوری به عنوان موتور جستجو استفاده کنند، خدمات می‌دهد. او در این باره گفت که این شرکت حتی اقدام به افزودن یک ویژگی جدید مبتنی بر موتور جستجوگر به این فناوری کرده است. او این اقدام را برای جلب اعتماد مخاطب ضروری دانست. به‌نظر می‌رسد جداسازی بخش‌های مختلف بارد نشان دهنده محوری در تغییرات استراتژیک برای این شرکت است.

الیزابت رید، معاون مهندسی گوگل نیز ضمن تاکید بر اینکه بارد موتور جستجو نیست، اعلام کرد که این شرکت همواره بر استفاده از مدل‌های بزرگ LLM متمرکز است.

با این حال گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد: ما همواره در تلاشیم تا در محصولات خود از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی استفاده کنیم.

پس از ارائه هوش مصنوعی بارد توسط گوگل، ارزش سهام آلفابت حدود 9درصد کاهش یافت که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران با توجه به رقابت فزاینده مایکروسافت، از غول فناوری گوگل انتظار بیشتری داشتند.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.