کد مطلب: ۸۴۸۰۶۰

حذف حق اشتراک تلفن ثابت با پیگیری دیوان محاسبات

حذف حق اشتراک تلفن ثابت با پیگیری دیوان محاسبات

دریافت مبالغی تحت عنوان «حق اشتراک تلفن ثابت مشغول به کار» با پیگیری دیوان محاسبات کشور، از قبوض مشترکین حذف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با پیگیری دیوان محاسبات کشور، دریافت مبالغی تحت عنوان حق اشتراک تلفن ثابت مشغول به کار که از سال ۱۳۹۸ اعمال می‌شد، از قبوض مشترکین حذف شد. بازگرداندن مبالغ دریافت‌شده از سال ۱۳۹۸ نیز در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار دارد.

موضوع حق اشتراک تلفن ثابت به چند سال پیش برمی‌گردد. در مجمع شرکت مخابرات ایران در فروردین‌ماه ۱۳۹۸، تصمیم‌گیری درباره دریافت حق اشتراک ماهانه تلفن ثابت موردبحث و بررسی قرار گرفته بود. در آن زمان نرخ‌هایی نیز برای این موضوع تصویب شد. به استناد ماده 4 قانون شرکت مخابرات ایران، تأکید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نیز موافقت عمومی سهام شرکت مخابرات ایران، شرکت مخابرات اعلام کرد که می‌تواند از مشترکین تلفن ثابت حق اشتراک اخذ کند.

مخابرات در آن سال‌ها درباره چرایی اخذ این حق اشتراک اعلام کرده بود که «حق اشتراک بابت توسعه و نگهداری تلفن ثابت است؛ با توجه به هزینه‌های بالا و تورمی که در جامعه وجود دارد، توسعه و نگهداری شبکه‌های مخابرات سخت شده و بنابراین این افزایش تعرفه در راستای پوشش‌دادن بخشی از این هزینه‌هاست.» اما درنهایت با تصویب مجمع جدید این شرکت که در ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد، این موضوع ملغی گردید و از اول خردادماه ۱۴۰۲ حق اشتراک از مشترکان دریافت نمی‌شود. مخابرات در همین زمینه اعلام کرد: «در راستای تعامل حداکثری و همچنین به‌منظور حمایت از ذی‌نفعان، با تصمیم مجمع، حق اشتراک مشتریان از خردادماه ۱۴۰۲ حذف می‌شود.»

باید گفت براساس نظام تعرفه‌ای سال گذشته، هر خط تلفن ثابت در هر ماه میزان حداقلی را پرداخت می‌کند و کارکرد تلفن بیش از میزان تعیین‌شده، مشمول هزینه اضافی است. این موضوع که مورد انتقاد برخی از مردم نیز قرار گرفت، از پاییز سال گذشته اجرایی شد.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.