کد مطلب: ۸۵۹۶۹۵

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 مشخص شد

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب مجاز در کنکور 1402 خبر داد و گفت: نتایج نهایی این آزمون اواسط مهر ماه اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها از این تاریخ به بعد می‌توانند نسبت به ثبت نام دانشجویان جدید الورود و آغاز سال تحصیلی اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کریمیان گفت: انتخاب رشته داوطلبان کنکور 1402 از ۳۱ مرداد ماه آغاز شد و پس از یک ‌بار تمدید ساعت ۱۴ روز گذشته سه‌شنبه هفتم شهریور ماه پایان یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار نهایی بیش از ۶۰۰ هزار نفر انتخاب رشته کرده‌اند که البته انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت جداگانه صورت می‌گیرد و شامل این آمار نیست.

کریمیان تاکید کرد: با توجه به آمار سال‌های گذشته و روند انتخاب رشته در سال جاری تقریبا عموم متقاضیان انتخاب رشته کرده‌اند؛ در عین حال با توجه به تقاضای تعدادی از داوطلبان فرصت بیشتر داده شد که حقی از کسی ضایع نشود.

مدیرکل روابط عمومی و مشاور سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا اواسط مهر ماه اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها از این تاریخ به بعد می‌توانند نسبت به ثبت نام دانشجویان جدیدالورود و آغاز سال تحصیلی آنها اقدام کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.