کد مطلب: ۸۶۲۹۳۰

فراخوان ۶۵۰ اتوبوس برای حضور در مرز مهران

فراخوان 650 اتوبوس برای حضور در مرز مهران

رئیس ستاد اربعین گفت: ۶۵۰ اتوبوس از استان‌های مختلف برای حضور در مرز مهران فراخوانده شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: سال‌های گذشته وضعیت حاکم بر این پایانه مهران بسیار نامناسب بود به طوری که زائران تا ۱۵ ساعت هم در این مرز معطل می‌شدند که خوشبختانه این معضل برطرف شده است.

رئیس ستاد اربعین در ادامه تصریح کرد: با دستور معاون اول رئیس جمهوری، فراخوان اتوبوس‌ها انجام شده و در حال ایجاد آمادگی برای بازگشت زائران خواهیم بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: موکب‌های ایرانی و عراقی در حال جمع‌آوری هستند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم فردا بخش زیادی از زائرانی که هنوز در عراق هستند به کشور بازگردند.

فراخوان اتوبوس‌ها

به نقل از مهر، وی گفت: ۶۵۰ اتوبوس از استان‌های مختلف فراخوانده شدند که تا ساعاتی دیگر به مهران خواهند رسید ضمن اینکه ۷۰۰ اتوبوس ایرانی دیگر هم از خاک عراق به مهران باز می‌گردند و جای نگرانی نیست.

میراحمدی در پایان افزود: از زائران می‌خواهیم صبور باشند و در صورت نیاز از امکانات و استراحتگاه‌های موجود در پایانه مرزی مهران استفاده کنند و مطمئن باشند در سریع‌ترین زمان ممکن به مقاصد خود اعزام خواهند شد. زائران برخی استان‌ها از جمله تهران، مازندران و آذربایجان شرقی در پایانه مهران معطل هستند، اما زائران بقیه استان‌ها طبق روال در حال تخلیه و اعزام هستند.

تصادف اتوبوس زائران اربعین شهر العماره

چند روز پیش رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ خوزستان از مصدوم شدن ۳۱ زائر ایرانی اربعین حسینی در برخورد اتوبوس با خودروی سواری در شهر العماره عراق خبر داد.

فرهنگ کره‌بندی اظهار کرد: در این حادثه که یک دستگاه اتوبوس و یک خودروی سواری باهم برخورد کرده بودند، ۳۱ نفر مصدوم شدند و ۱۲ نفر آن‌ها به وسیله اتوبوس و ۱۲ نفر دیگر نیز به وسیله اتوبوس آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

آ«‌طور که ایرنا نوشته است، کره‌بندی با بیان اینکه در این سانحه، دو نفر ضربه مغزی شدند، ادامه داد: در ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه بالگرد اورژانس برای انتقال مصدومان به بیمارستان سوسنگرد و سپس اهواز به پرواز درآمد.

روز گذشته نیز تصادف اتوبوس زائران ایرانی در شهر العماره عراق اتفاق افتاد و یک پسر ۱۲ ساله، یک مرد ۵۶ ساله و یک زن ۴۴ ساله مصدوم و به وسیله بالگرد اورژانس از مرز چذابه به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.