کد مطلب: ۸۸۴۶۳۵

واکنش وزیر کشور به صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی

واکنش وزیر کشور به صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی

وزیر کشور با اشاره به صدور شناسنامه برای مهاجران گفت: هیچ شناسنامه‌ای برای افغانستانی‌های مهاجر صادر نمی‌شود و تنها صدور شناسه یا کد شناسایی برای مهاجران مجاز در دستور کار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد وحیدی صبح امروز در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود مهاجرین اتباع کشور افغانستان یک موضوع قدیمی و در نتیجه سیاست‌های غلط استکبار جهانی است که سبب بروز مشکلات داخلی این کشور شده که برای برخورداری از امکانات وارد ایران شده‌اند.

وی افزود: مردم و اتباع مهاجر کشور افغانستان انسان‌های شریفی هستند، اینکه افرادی تلاش کنند با ارایه آمارهای غلط قصد ایجاد تفرقه بین برادران افغانستانی با ملت شریف ایران در نقاطی که مهاجرپذیر هستند، داشته باشند، محکوم است و با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: آمارهای ارائه شده به هیچ عنوان درست نیست، برخی افراد فرق شناسه با شناسنامه را نمی‌دانند و اخیرا اعلام کرده‌اند که کشور قصد صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی دارد در صورتی که این مهم واقعیت ندارد و مانند قبل برای آنها شناسه صادر می‌شود، هیچ شناسنامه‌ای برای افغانستانی‌های مهاجر صادر نمی‌شود و تنها صدور شناسه یا کد شناسایی برای مهاجران مجاز در دستور کار است.

بیش از 24 هزار نفر در انتخابات مجلس شرکت کرده‌اند

وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام‌های نامزدهای انتخاباتی مجلس ادامه داد: بیش از 24 هزار نفر به صورت قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در کشور دارد که شرکت واگن پارس اراک از جمله این توانمندی های صنعتی کشور و استان است که این شرکت یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور در تولید انواع مترو است که بدون شک برنامه‌های بسیاری برای استفاده از ظرفیت این واحد تولیدی در تامین واگن مترو و دیگر بخش‌ها تدوین شده است.

به گزارش تسنیم، وزیر کشور به منظور بررسی مسائل استان، بازدید و افتتاح چند پروژه، صبح امروز با استقبال فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین وارد اراک شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره 2800 شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به استان مرکزی است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.