کد مطلب: ۸۹۱۲۲۰

وزیر ارشاد مدعی شد: افزایش ۱۶ برابری تولید کاغذ در کشور

وزیر ارشاد مدعی شد: افزایش ۱۶ برابری تولید کاغذ در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم اعلام شد که می‌خواهیم کشور را در حوزه‌های کاغذ تحریر و فرهنگی به خودکفایی برسانیم؛ در این مدت توانستیم تولید کاغذ در کشور را به ۱۶ برابر افزایش دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جریان سفر به سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران از برنامه‌های جدی دولت برای تقویت حوزه نشر در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه اقدامات مهمی در دولت در حوزه نشر انجام شده است، گفت: مهم‌ترین این فعالیت‌ها در بخش کاغذ رخ داده است و در روزهای آینده، شاهد برگزاری جشنی در این بخش خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال برای نخستین بار، ۱۵۵ میلیون نسخه کتاب مدارس کشور با کاغذ ایرانی چاپ شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، تولید کاغذ در ایران حدود پنج هزار تن بود و امروز به بیش از ۸۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه چند مجموعه جدید تولید کاغذ نیز آماده افتتاح است، اضافه کرد: در ابتدای دولت سیزدهم اعلام شد که می‌خواهیم کشور را در حوزه‌های کاغذ تحریر و فرهنگی به خودکفایی برسانیم و این اتفاق سختی بود که پیگیری شد و در این مدت توانستیم تولید کاغذ در کشور را به ۱۶ برابر افزایش دهیم و این آمادگی وجود دارد تا با افتتاح مجتمع‌های جدید، کشور بتواند به صادرکننده کاغذ تبدیل شود.

تولید کاغذ ایرانی حدود یک‌سوم کاغذ خارجی هزینه دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید کاغذ ایرانی تقریباً یک‌سوم کاغذ خارجی هزینه دارد و هر چقدر روی تولید کاغذهای ایرانی کار شود، برای کشور مزیت خواهد داشت؛ البته باید کیفیت کاغذ ایرانی نیز افزایش یابد.

اسماعیلی عنوان کرد: برخی از رسته‌های فرهنگی همچون کتاب کودک به نوع خاصی از کاغذها نیاز دارند که باید ارتقای کیفی بیشتری در تولیدات ایرانی برای پاسخگویی به نیازهای این بخش رخ دهد و تولیدکنندگان ایرانی این امر را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای تأمین کاغذ اصحاب نشر وجود ندارد، ادامه داد: همچنان کاغذ در کنار کالاهای اساسی جزو گروه یک محسوب می‌شود و تلاش شده است تا بخش‌هایی که به استفاده از کاغذ خارجی نیاز دارند، نیز دچار مشکلی نشوند و کاغذ موردنیاز در اختیارشان قرار گیرد.

ماهانه یک‌هزار تن کاغذ در اختیار ناشران قرار می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ماهانه یک‌هزار تن کاغذ در اختیار ناشران قرار می‌گیرد و برای کتاب‌فروشی‌ها نیز اقدامات مهمی در دولت سیزدهم رخ داده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه کسانی که در کتابفروشی‌ها فعالیت می‌کنند را به عضویت صندوق هنر صندوق اعتباری هنر درمی‌آوریم و آنها می‌توانند ضمن عضویت در این صندوق از بیمه و حمایت‌های دیگر برخوردار شوند و با گام‌هایی که این دولت برداشته شده، حوزه فرهنگ، هنر و ادب دوره پررونق و باشکوهی را در حال تجربه کردن است.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.