فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۱۴۴

هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ سرعت طوفان در زابل ۱۸۰ کیلومتر در ساعت

هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ سرعت طوفان در زابل ۱۸۰ کیلومتر در ساعت

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره هفت در استان با محوریت افزایش سرعت بادهای ۱۲۰روزه خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

علی ملاشاهی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۱۷ در استان که روز گذشته صادر شد، افزود: با توجه به پیش بینی صورت گرفته، سرعت طوفان در زابل از صبح امروز به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت رسید.

وی ادامه داد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح پنچ شنبه تا صبح شنبه (۱۱ تا ۱۳ مرداد) وزش باد شدید و گردوخاک، نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت، احتمال افزایش غبار و وزش باد شدید برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان و اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه مسیرهای، زابل _ زاهدان، زاهدان _ نهبندان، زابل _ نهبندان، زاهدان _ بم و ایرانشهر _ بم و احتمال اختلال در تردد ریلی زاهدان _ بم وجود دارد.

وی اظهار کرد: از بعد ظهر تا اواخر وقت امروز سه شنبه (۹ مرداد)، برای نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیک شهر، لاشار، سرباز، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، خاش و تفتان رخداد رگبار و رعدوبرق به همراه باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری و از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت کنند.

ملاشاهی ادامه گفت: در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات در این مناطق، اجتناب کرده و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.