کد مطلب: ۸۶۶۱۴۵

رئیسی سخنران روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل شد

رئیسی سخنران روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل شد

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم سخنران روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی سخنران روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل شد.

زمان سخنرانی رئیسى، سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نشست دوم از روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل است. (رصد)

28 شهریورماه؛ آغاز مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل هر سال در سطح سران و رهبران جهان، معمولا در میانه ماه سپتامبر و به مدت یک هفته برگزار می‌شود که دبیرکل سازمان ملل متحد، سران و رهبران جهان را برای شرکت در این گردهمایی بین المللی دعوت می‌کند و خود سخنران افتتاحیه است.

این نشست فرصتی برای سران و رهبران ۱۹۳ عضو سازمان ملل است تا درباره موضوعات مختلف جهانی و منطقه ای سخنرانی و در حاشیه مجمع عمومی درباره روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دیدار و گفتگو کنند که معمولا حتی پس از آنکه سران و رهبران جهان، نیویورک را ترک می کنند، وزرای خارجه کشورهای مختلف حضور دارند و این گفتگوها و سایر نشست هایی را که در حاشیه مجمع عمومی برگزار می شود، ادامه می دهند.

در میان سران و رهبران جهان نیز بر اساس رویه ای دیرینه از سال ۱۹۴۷ میلادی (۱۳۲۶ شمسی) ، نماینده کشور برزیل نخستین سخنران مجمع عمومی سازمان ملل است چرا که "اوسوالدو آرانها" دیپلمات برزیلی نخستین فردی بود که در اولین نشست مجمع عمومی حاضر به سخنرانی شد و از این رو، از دهمین مجمع عمومی سازمان ملل بصورت سنتی، برزیل بعنوان نخستین سخنران مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند.

پس از برزیل، ایالات متحده آمریکا به دلیل میزبانی سازمان ملل متحد ، دومین سخنران نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل است. (ایرنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.