فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۷۷۱۶

سخنرانی سیدحسن نصرالله آغاز شد

سخنرانی سیدحسن نصرالله آغاز شد

سخنرانی سیدحسن نصرالله با محوریت تحولات فلسطین آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنرانی سیدحسن نصرالله ساعت ۱۵ به وقت بیروت و ساعت 15:30 به وقت ایران آغاز شد.

سیدحسن نصرالله در ابتدا یاد شهدای مقاومت را گرامی داشت و به خانوادۀ آنان تبریک و تسلیت گفت.

او با بیان اینکه جنگی مقدس‌تر از جنگ با صهیونیست‌ها نیست، افزود: هیچ نبردی از لحاظ انسانی، اخلاقی و دینی همچون نبرد با صهیونیست‌ها کاملا مشروع نیست.

سیدحسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: بار دیگر بیعت خود را با اهداف شهدای حزب‌الله، القسام، گردان‌های قدس و شهدای غیرنظامی اعلام می‌کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه کلمات و بیانیه‌ها نمی‌توانند عظمت، استواری و صبر مردم غزه را بیان کنند و همین امر در مورد مردم کرانه باختری نیز صدق می‌کند، گفت: درود بر نیروهای عراقی و یمنی که وارد این نبرد شدند، شرایط سال‌های اخیر در فلسطین به ویژه با این دولت تندرو، احمق، نادان و وحشی بسیار سخت بوده است.

او در ادامه اذعان داشت: عملیات طوفان الاقصی طرح و اقدامی ۱۰۰ درصد فلسطینی بود و ما اصلا ناراحت نشدیم که از عملیات طوفان الاقصی خبر نداشتیم. محرمانه بودن مطلق چیزی است که موفقیت چشمگیر عملیات {طوفان الاقصی} را از طریق عامل غافلگیری تضمین کرد.

ایران علنا از جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کند، اما بر رهبران و تصمیمات آنها ولایتی اعمال نمی‌کند

سیدحسن نصرالله ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نهضت‌های مقاومت در لبنان، فلسطین و منطقه را پذیرفته، حمایت می‌کند و علناً از آن حمایت می‌کند، اما بر آنها، رهبران و تصمیمات آنها هیچ گونه ولایتی اعمال نمی‌کند و عملیات طوفان الاقصی تأیید می‌کند این حقیقت را.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: شرایط سال‌های اخیر در فلسطین به ویژه بعد از روی کار آمدن دولت افراطی، احمق و بی‌رحم اسرائیل بسیار دشوار بوده است. مسئله فلسطین به و آنچه در آنجا رخ میداد، داشت به یک مسئله فراموش‌شده تبدیل می‌شد. نیاز به رویدادی بود که مسئله فلسطین اشغالی را به نخستین مسئله دنیا تبدیل کند. طوفان الاقصی در 7 اکتبر همان رویداد بود.

او در ادامه خاطر نشان کرد: طوفان الاقصی منجر به شکل‌گیری یک زلزله سیاسی، روانی و استراتژیک در رژیم اشغالگر شد. آثار این عملیات در آینده این رژیم تأثیرگذار خواهد بود و اقدامات رژیم نمی‌تواند از اثرات آن چیزی کم کند. از رسانه‌های صهیونیست خواندم که خود اسرائیلی‌ها بیشتر از حسن نصرالله ایمان آورده‌اند که حکومتشان سست‌تر از لانه عنکبوت است.

عجله آمریکا برای حمایت از اسرائیل سستی این رژیم را نشان داد

سیدحسن نصرالله گفت: آمریکا به سرعت وارد عمل شد تا کنترل این رژیم متزلزل را در دست بگیرد تا آن را سر پا کند، هوشیاری‌اش را برگرداند و از آن محافظت کند. شتاب آمریکا برای کمک به رژیم اسرائیل سستی و ضعف این رژیم را نشان داد.

او با بیان اینکه دشمن پس از گذشت یک ماه از نبرد غزه نتوانست حتی یک دستاورد نظامی ارائه دهد، گفت: اسرائیل از همان روز نخست عملیات طوفان الاقصی، خواستار پول و سلاح از آمریکا شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود افزود: اسرائیل از روزهای اول، خواستار سلاح‌های جدید از ایالات متحده شد. آیا این کشوری است که قادر است روی پای خودش بایستد؟ رژیم اسرائیل هنوز، علی‌رغم حمایت‌های آمریکا نتوانسته ابتکار عمل را در دست بگیرد.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی مرحله تاریخی جدیدی از درگیری با دشمن و مردم فلسطین و مردم منطقه و کشورهای آن ایجاد کرد. تصمیم برای انجام عملیات طوفان الاقصی هوشمندانه، شجاعانه و صحیح بود.

دشمن صهیونیستی در حال تکرار اشتباه سال 2006 است

او گفت: دشمن اسرائیلی در حال تکرار اشتباه جنگ 2006 است که اهداف بزرگی تعیین کرد و مجبور شد از آنها عقب‌نشینی کند. هر ارتشی که تعدادی هواپیما و موشک در اختیار داشته باشد می‌تواند آنچه اسرائیل در غزه انجام داده را انجام دهد اما آنها تا کنون هیچ دستاورد میدانی نداشته‌اند. ارتش اسرائیلی از آغاز کردن عملیات زمینی بزرگ در غزه حذر می‌کند، چون هراسان، درمانده و بازنده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه بسیاری از شهرک‌نشینان صهیونیست با تیراندازی دیوانه‌وار ارتش اسراییل کشته شدند، عنوان داشت: : از بزرگترین خطاهای اسرائیلی‌ها آن است که اهداف دست‌نیافتنی را مطرح می‌کنند.

آمریکا کاملاً بابت جنگ جاری در غزه مسئول است

سیدحسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: شاهد اقدامات قهرمانانه مقاومت فلسطین بوده‌ایم. دشمن چطور می‌خواهد روی زمین با چنین مبارزانی درگیر شود؟ صحنه‌های قتل عام در عزه به این صهیونیست‌ها می‌گویند که پایان این نبرد، پیروزی از آن غزه و شکست از آن دشمن خواهد بود، آنچه در غزه اتفاق می‌افتد ماهیت وحشیانه و بی‌رحمانه رژیم اشغالگری که در منطقه ما کاشتند را نشان می‌دهد. ایالات متحده کاملا در قبال جنگ فعلی در غزه مسئول است و اسرائیل تنها ابزار اجرایی آنها است.

طوفان‌الاقصی نبرد انسانیت در برابر توحش است

او گفت: وظیفه هر انسان آزاده و با شرافت در دنیا است که حقایق موجود در این جنگ افکار عمومی را آشکار کند، طوفان الاقصی نبرد انسانیت در برابر توحش و بربریتی است که ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل نماینده آن هستند، هر کسی که امروز ساکت است بایستی در انسان بودنش تجدید نظر کند، درباره مذهبش، اگر مذهبی است دو باره تأمل کند و درباره شرافتش اگر شرافت دارد دوباره بیندیشد. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نبردی تاریخی و سرنوشت‌ساز است و هر آنچه بعد از آن اتفاق بیفتد، هرگز مانند قبل نخواهد بود.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه اولین هدفی که باید شبانه روز برای آن تلاش کرد، توقف جنگ و تجاوز به نوار غزه است، گفت: آمریکاست که مانع آتش‌بس در غزه است و همانگونه که امام خمینی گفت آمریکا شیطان بزرگ است، آمریکا مسئول اصلی جنگ در غزه است و اسرائیل تنها ابزار اجرای آن است. به دشمن می‌گوییم که پایان این نبرد با پیروزی غزه همراه است. آنچه جریان دارد، بار دیگر توحش این رژیم غاصب را نشان می‌دهد.

او در ادامه اظهار کرد: دولت‌های عربی و اسلامی باید روابط خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند و عرضۀ نفت، گاز و غذا به اسرائیل را متوقف کنند، پیروزی غزه در این نبرد پیروزی برای همه کشورهای منطقه و در راستای منافع مصر، اردن، سوریه و لبنان خواهد بود. دولت‌های عربی و اسلامی بایستی تمام تلاش خودشان را برای پایان دادن به تجاوزها علیه غزه به کار ببندند. کشورهای عربی و اسلامی و دولت‌ها نیز بایستی روابط خود را اسرائیل را قطع کرده و فروش نفت و گاز به این رژیم را متوقف کنند.

دیگر به عملیات مرزی اکتفا نخواهیم کرد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ضربه‌های بسیار سختی به دشمن وارد کرده‌ایم البته به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد، حزب‌الله خیلی وقت است که وارد جنگ شده است. ما به حملاتی که در این چند روز علیه اسراییل انجام دادیم اکتفا نخواهیم کرد، آن چیز که در جبهۀ لبنان اتفاق میفتد بی‌سابقه است. ما تمام پایگاه‌های اسراییل در مرز را شبانه‌روز و دقیق مورد هدف قرار دادیم. ما از ۸ اکتبر تا امروز جنگی تمام‌عیار علیه اسراییل آغاز کردیم. کسی که در مرز باشد متوجه این موضوع می‌شود.

احتمال تشدید تنش و جنگ تمام عیار واقع بینانه و ممکن است

سیدحسن نصرالله ادامه داد: ما به اقداماتی که تا امروز انجام دادیم اکتفا نخواهیم کرد. دیگر به عملیات مرزی اکتفا نخواهیم کرد. برنامه‌های جدیدی برای داخل فلسطین اشغالی وجود دارد و در ساعات آینده اقدامات بیشتری در این راستا را خواهید دید؛ موشک‌ها و پهپادهای یمنی به ایلات و پایگاه‌های نظامی اسرائیل خواهد رسید. مقاومت تمام مواضع صهیونیستی را در طول مرزها هر روز هدف قرار می‌دهد. عملیات مقاومت، دشمن را وادار کرد که نظامیانش را در مرزها نه تنها حفظ کند، بلکه بر تعداد نیروهایش بیفزاید.

احتمال وارد شدن جبهه لبنان به درگیری‌ با اسرائیل واقعی است

او اظهار داشت: عملیات‌های مقاومت دشمن را مجبور کرد نیروهایش را در مرز نگاه دارد و حتی به آنها اضافه کند. جبهه لبنان بخش زیادی از نیروهایی که قرار بود برای حمله به غزه استفاده شوند را در اینجا نگاه داشت. اگر موضع ما در همبستگی سیاسی بود اسرائیلی‌ها خیالشان از جبهه شمالی راحت می‌شد و نیروهایشان عازم غزه می‌شد. عملیات‌های ما در مرز باعث ایجاد نگرانی و ترس در میان سران اسرائیلی و آمریکایی‌ها شد.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به آمریکا گفت: تهدیدها و ارعاب‌های شما علیه ما و مبارزان فلسطینی در منطقه هیچ اثری ندارد.

فشار را از روی غزه برداشتیم

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه جبهۀ لبنان توانست یک‌سوم ارتش اسرائیل را به مرز با لبنان جذب کند، گفت: ۴۳ شهرک در شمال فلسطین اشغالی به‌دلیل عملیات ما تخلیه شد و اگر اسراییل عملیاتی پیش‌دستانه در خاک لبنان بخواهد انجام دهد بزرگ‌ترین حماقت در طول حیاتش خواهد بود.

او افزود: همۀ احتمالات در جبهۀ لبنان وجود دارد، به آمریکایی‌ها می‌گوییم ناوهای شما اصلا ما را نمی‌ترساند چون برایشان چیزهایی آماده کرده‌ایم، کسانی که در اوایل دهۀ ۱۹۸۰ شما را شکست دادند هنوز زنده هستند و کودکان و نوادگان‌‎شان هم امروز با آن‌ها هستند.

به زودی پیروزی غزه را جشن خواهیم گرفت

دبیرکل حزل الله لبنان تصریح کرد: مقاومت هنوز به پیروزی نرسیده و برای رسیدن به آن به وقت و صبر نیاز است.

او افزود: امام خامنه‌ای به ما در جنگ ۳۳روزه گفت ما پیروز می‌شویم و ما پیروز شدیم. چند روز پیش هم فرمودند غزه و مقاومت قطعا پیروز خواهد شد. من به غزه، کرانۀ باختری و همۀ فلسطینی‌ها می‌گویم که نتیجۀ تحمل این مسئولیت و پایداری و صبر ما در برابر این توحش قطعا پیروزی است. به‌زودی پیروزی غزه را جشن خواهیم گرفت.

سیدحسن نصرالله افزود: در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای، آمریکا بزرگترین بازنده است، تمام گزینه‌ها روی میز است. آمریکا مسئول جنگ غزه است و اسراییل فقط ابزار آن است، برد طوفان الاقصی ضعف دشمن را ثابت کرد.

منبع: جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.