کد مطلب: ۸۵۹۸۶۵

۲۰۰ مشترک تهرانی قبض برق ۱۵ میلیونی دریافت کردند

200 مشترک تهرانی قبض برق 15 میلیونی دریافت کردند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برای ۲۰۰ مشترک پر مصرف قبض برق ۱۵ میلیونی صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کامبیز ناظریان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پیک بار مصرف تهران امسال به ویژگی خاص افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا روبرو شد که هر یک درجه افزایش دمای هوا ۲۰۰ مگاوات به بار شبکه برق تهران اضافه می‌کند که ناشی از وسایل سرمایشی است.

ناظریان ادامه داد: در سال جاری در بخش خانگی میزان پاداش نسبت به سال گذشته افزایش یافت و از ۵۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات مصرف به ۲ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس امسال مشترکان تا سقف ۷۵۰ کیلووات ساعت مشمول دریافت پاداش شدند که طرح تا آخر شهریور ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق پایتخت خاطرنشان کرد: بر این اساس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قبض برق صادرشده مشمول پاداش شده‌اند و رقم تخصیص داده شده ۲۵۰ میلیارد تومان است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع پایتخت ۴۵ درصد مصرف پیک شهر تهران مرتبط با وسایل سرمایشی است.

هزینه قبض برق مشترکان پرمصرف پلکانی محاسبه می‌شود

وی خاطر نشان کرد: سیاست‌ها با اولویت تشویق برنامه‌ریزی شده است اما برای مشترکان پرمصرف نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم، به طوری که هزینه قبض برق برای این دسته از مشترکان به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

ناظریان ادامه داد: مشترکانی که بالای دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند یعنی میزان مصرف برق آنها بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت است، با ۳.۵ برابر قیمت تمام شده قبض برق برای آنها محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این‌که مشترکانی که مصرف غیرمتعارف داشته باشند، هزینه‌های غیریارانه‌ای پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: در شهر تهران سه درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کرده‌اند. مشترکانی که بیش از ۱۰۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشتند در این دسته قرار گرفته‌اند که نیم درصد کل مشترکان را شامل می‌شود و عمدتاً در واحدهای بزرگ و یا ویلایی سکونت دارند.

به گفته ناظریان ماهانه به طور متوسط دو میلیون تومان قبض برای این دسته از مشترکان صادر شده است اما در این بین مشترکانی را داشتیم که معادل ۲۰ مشترک برق مصرف کرده‌اند که تعداد آنها ۲۰۰ مشترک بوده و ماهانه ۱۵ میلیون تومان قبض برای این افراد صادر شده است.

۴۵ درصد پیک مصرف تهران ناشی از سیستم‌های سرمایشی است

وی ادامه داد: ۴۵ درصد پیک مصرف شهر تهران را ناشی از سیستم‌های سرمایشی دانست و افزود: رقم مصرف سیستم‌های سرمایشی ۲۵۰۰ مگاوات است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ نیاز مصرف پیک امسال تهران را که مربوط به ۱۶ مرداد ماه بود، ۵ هزار و ۵۹۵ مگاوات بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۳ درصد رشد داشته است.

ناظریان با بیان اینکه مدیریت مصرف باعث شده که تأمین برق پایدار و مستمر داشته باشیم، گفت: باتوجه به افزایش دما و ناترازی تولید و مصرف شبکه تأمین پایدار بوده است.

وی اضافه کرد: رقم مصرف در زمان پیک ۴۸۵۰ مگاوات بوده که فاصله آن تا نیاز مصرف ۷۰۰ مگاوات بوده است.

ناظریان بیان داشت: از ۶ درصد رشد مصرف برق نسبت به پارسال ۷ درصد مربوط به بخش صنایع که یک درصد مشترکین را شامل می‌شود، بوده است و این یک درصد ۱۷ درصد نسبت به پارسال رشد مصرف داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ توضیح داد: نرخ تشویقی برای صرفه‌جویی را در سال گذشته ۵۰۰ تومان بابت هر کیلووات ساعت و در سال جاری این رقم را ۲,۰۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت ذکر کرد و گفت: مشترکینی که ۷۵۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف داشته باشند مشمول پاداش صرفه جویی می‌شوند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.