چرا نفت گران شد؟/پادکستی درباره دلایل و تاثیرات افزایش قیمت نفت

سعید برآبادیسعید سعید برآبادیسعید
حجم فایل صوتی: ۴۳.۱۲M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۱۸:۰۱ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که شعله‌های جنگ از نوار غزه تا اوکراین را در نوردیده، قیمت نفت در حال صعود است. در تازه‌ترین پادکست رادیو تجارت‌نیوز با بررسی ابعاد یک پرونده مهم در خدمت شما هستیم؛ چرا نفت در حال گران شدن است و تاثیر آن بر اقتصاد و بازارهای ایران چیست؟

تاثیر جنگ غزه بر معادلات نفت

پیش از هر چیز، امیر داداشی، دبیر سرویس صمت تجارت نیوز با بررسی فاکتورهای مهم در قیمت جهانی نفت به این سوال پاسخ می‌دهد که جنگ‌های فعلی در خاورمیانه و اوکراین چه تاثیری بر قیمت طلای سیاه گذاشته اند.

گرانی قیمت نفت با انتخابات آمریکا چه خواهد کرد؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و کارشناسان قیمت نفت را به عنوان یکی از اثرگذارترین فاکتورهای اقتصادی در این مارتن سیاسی می‌شناسند. اما آن طور که علی نصرالهی، دبیر سرویس شبکه‌های اجتماعی تجارت نیوز گزارش می‌دهد، در پس پرده اتفاقات دیگری نیز می‌توانند در قیمت جهانی نفت اثرگذار باشند. گزارش این بخش را با هم بشنویم.

آیا نوسانات نرخ بهره دلیل بالا رفتن قیمت نفت است؟

درحالی که قیمت طلای سفید در چند ماه گذشته روندِ صعودی به خود گرفته، نرخ بهره جهانی و قیمت میعانات نفتی همچون بنزین نیز در بازارهای جهانی روند رو به رشد داشته است. این ها در حالی‌ست که در بسیاری از کشورهای جهان قیمت مشتقات نفتی می‌تواند عامل تورم یا رکود اقتصادی باشد. سرویس اقتصاد جهان تجارت نیوز با رصد نرخ بهره و تحولات آن به پرسش‌های شما درباره آینده بازار نفت و تاثیر آن بر نرخ بهره گزارش می‌دهد.

بازارهای مالی ایران چه تاثیری از افزایش قیمت نفت یافته‌اند؟

به آخرین بخش از پادکست این هفته خوش آمدید. در این بخش، زینب مختاری، دبیر سرویس بازارهای تجارت نیوز توضیح می‌دهد که نوسانات قیمت نفت چه تاثیری بر بازارهای داخلی گذاشته و بازارهای مالی چه تاثیری از این صعود قیمت دیده‌اند.

شصت و ششمین پادکست از سری پادکست‌های پرونده اقتصادی رادیو تجارت نیوز همین جا به پایان رسید اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که پرداختن به تمام جوانبِ موضوع مهمی چون دلایل افزایش قیمت نفت و تاثیر آن بر اقتصاد ایران و جهان در بیست دقیقه زمان امکان پذیر نیست. بازار جهانی نفت، بازیگران فراوانی دارد که بخش عمده آنها اکنون در شرایط کنونی درگیر دو جنگ بزرگ در منطقه هستند و تا فروکش نکردن شعله‌های این دو جنگ، نمی‌توان به کاهش قیمت جهانی نفت و تاثیرات مثبت آن بر اقتصاد جهان امیدوار بود.

خوشحالیم که با یکی دیگر از پادکست‌های تجارت نیوز، این هفته نیز مهمان شما بودیم. اگر میخواهید سوژه هفته آینده پادکست را شما به پیشنهاد بدهید، همین الان پای همین پست برای ما پیغام بگذارید یا به جمع مخاطبان ما در شبکه های اجتماعی تجارت نیوز بپیوندید و سوژه هفته آینده را شما به ما پیشنهاد کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.