کد مطلب: ۸۸۴۶۶۳

تعرفه سوخت نیروگاه های صنایع تعیین شد

تعرفه سوخت نیروگاه های صنایع تعیین شد

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق که روز گذشته به تصویب هیات وزیران رسید تعرفه سوخت نیروگاه های صنایع معادل تعرفه سوخت نیروگاهی تعیین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به تعرفه سوخت نیروگاه های صنایع اظهار داشت: بر اساس ماده 4 قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور ، صنایع انرژی بر کشور مکلف هستند با هماهنگی وزارت صمت نسبت به احداث حداقل 10 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی یا تجدیدپذیر اقدام نمایند .

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 5500 مگاوات عملیات اجرایی ساخت نیروگاه توسط صنایع آغاز شده و 675 مگاوات نیز تاکنون به بهره‌برداری رسیده و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

رجبی مشهدی افزود: پیش بینی می شود تا زمان اوج بار سال آینده این مقدار به 1712 مگاوات افزایش یابد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده 4 قانون مانع زدایی گفت: پیش بینی شده نیروگاه های این صنایع که دارای کنتور یا شمارشگر مجزا هستند تعرفه سوختشان معادل تعرفه سوخت نیروگاه خواهد بود .

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه پیش بینی شده وزارت نیرو از تامین برق این صنایع پشتیبانی نماید افزود: این صنایع در صورت داشتن برق مازاد با پشتیبانی وزارت نیرو می توانند به دیگر صنایع بفروشند و همچنین احداث شبکه بالادستی این صنایع که بسیار پرهزینه می باشد نیز به عهده وزارت نیرو خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق در پایان افزود: مقرر گردیده درصدور مجوزهای زیست محیطی و آب تسهیلاتی صورت گیرد که در بازه های زمانی کوتاه تر صادر شود .به عنوان مثال برای مجوزهای زیست محیطی بعد از ارائه گزارش ارزیابی 45 روز بعد و یا در بخش آب بعد از ارائه گزارش مجوز تامین آب بعد از 15 روز صادر شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.