کد مطلب: ۸۲۶۳۹۴

سند راهبردی اتاق اصناف ایران تدوین می‌شود

سند راهبردی اتاق اصناف ایران تدوین می‌شود

رئیس اتاق اصناف ایران امروز سه‌شنبه در نشست خبری از تدوین سند راهبردی اتاق اصناف خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست خبری اتاق اصناف ایران امروز 30 خرداد 1402 برگزار شد. در این نشست رئیس اتاق اصناف ایران از تدوین سند راهبردی خبر داد.

نخستین نشست خبری حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز ملی اصناف و اعلام برنامه های هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران برگزار شد.
طاهرمحمدی در این نشست گفت: در روز یکم تیر، در نشستی با اعضای هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران ضمن گرامیداشت این روز فرخنده و تقدیر از بزرگان اصناف و شهدای اصناف سند راهبردی اصناف را تببین خواهیم کرد و همچنین گزارشی ابتدایی از شروع برنامه‌های دوره هشتم اتاق اصناف ایران ارائه خواهد شد.
وی افزود: بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور داریم که تحت نظارت غریب بر ۸ هزار اتحادیه و حدود ۴۰۰ اتاق اصناف در شهرستان‌های کشور در حال فعالیت هستند و به موجب قانون نظام صنفی برای اتاق ها و اتحادیه‌های اصناف تکالیف و وظایفی معین شده است که شاهدیم در این زمینه اهتمام لازم را دارند.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به انتخابات اصناف گفت: از ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ هیات رئیسه جدید اتاق اصناف ایران فعالیت خود را آغاز کرده است. ما این مسئولیت را در برهه خاصی بر عهده گرفتیم که تقریبا هم زمان با فصل مالیاتی و روز ملی اصناف است.
طاهرمحمدی گفت: بخش خصوصی مستقل برای دولت و مجلس اهمیت دارد. از رسانه ها می‌خواهیم که نسبت به استقلال بخش خصوصی حساسیت داشته باشند. به اعتقاد ما وضعیت موجود با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی دارد اما تلاش خود را خواهیم کرد.
وی بیان کرد: شفاف‌سازی و قانونمندی از اهم مواردی است که در تصمیمات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اثرگذاری خواهد داشت. لذا در اولین اقدام، در نظر داریم تمام مصوبات اتاق اصناف ایران به هیات نمایندگان اصناف ارسال شود. این کاری است که پیش از این به دقت انجام نشده است.
رئیس اتاق اصناف ایران دومین اقدام را ارتباط مستمر با رسانه ها بر شمرد و گفت: اخبار بسیاری مهمی در رابطه با معیشت مردم داریم. رسانه‌های منتقد نزدیک‌ترین داوران ما هستند. از شما می‌خواهیم که چراغ راه ما باشید و افق دیدمان را روشن کنید تا ضریب خطای ما کمتری شود و آنچنان که شایسته اصناف است رفتار کنیم. البته رسانه‌های زرد و برخی جریان های وابسته تمایل دارند منافع شخصی خود را در هر شرایطی تامین کنند. آنها می خواهند سه میلیون واحد صنفی آسیب ببینند اما منفعت خود را دنبال کنند. حتی در بحث مالیات نیز تنش هایی ایجاد کردند که با درایت قوای سه گانه توانستیم امیدواریم شاهد اثرات خوبی باشیم.
طاهرمحمدی گفت: ما پای وعده های انتخاباتی خود ایستاده ایم حتی اگر در این راه سختی های زیادی را متحمل شویم. آموزش و توانمند سازی اصناف از اولیت های دیگر ما است. با توجه به سوابق عملی و اجرایی که در چندین سال گذشته داشته ایم امیدواریم دگرگونی اصنافی در این حوزه داشته باشیم.

منبع: اتاق اصناف

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.