کد مطلب: ۸۶۲۳۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آرایشگاه‌های زنانه در خطر تعطیلی/ ایجاد محدودیت برای مژه کاران و ناخن کاران بدون ابلاغ به اتحادیه آرایشگران!

آرایشگاه‌های زنانه در خطر تعطیلی/ ایجاد محدودیت برای مژه کاران و ناخن کاران بدون ابلاغ به اتحادیه آرایشگران!

در پی انتشار گزارش روزنامه شرق در رابطه با احتمال غیرقانونی شدن فعالیت ناخن کاران و مژه کاران، رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه گفت که تاکنون هیچ محدودیتی در این رابطه به این اتحادیه اعلام نشده و سالن‌های آرایشی در رسته‌های دارای مجوز  فعال هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزنامه شرق اخیرا گزارش داده که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت کار است، بی‌سر‌و‌صدا بخشی از زنان آرایشگر به خصوص ناخن کاران و مژه کاران را در بازار کار آرایشگاه های زنانه با محدودیت مواجه کرده است. این در حالی است که هیچ ابلاغیه‌ای به اتحادیه آرایشگران ارسال نشده است.

بر اساس این گزارش پیش از این استانداردهای آموزشی در رشته ناخن و مژه تحت عنوان سند حرفه در پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده بود و به تبع آن آموزشگاه‌های آزاد نسبت به تعریف دوره، اخذ شهریه و اجرای دوره اقدام می‌کردند‌. اما حالا این استانداردها یکباره و بدون اطلاع قبلی به استان‌ها، از پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور حذف شده است و کارآموزانی که دوره آموزش خود را به پایان رسانده‌اند، امکان معرفی به آزمون صلاحیت حرفه‌ای را ندارند و بلاتکلیف مانده‌اند.

آرایشگران می‌گویند که بدون این مجوز نه‌تنها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد که آرایشگران قدیمی در این رشته‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه‌ها داشته باشند و ناچار هستند به‌صورت زیرزمینی فعالیت کنند. موضوعی که آرایشگاه های زنانه را در خطر تعطیلی قرار داده است.

این موضوع از آنجایی نگرانی بیشتری ایجاد می‌کند که سال گذشته فاطمه سالارزاده، رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه مشهد، گفته بود که کاشت ناخن و مژه، تتوی بدن، سولاریوم، ماساژ، کراتین مو، فیبروز ابرو و حتی اپیلاسیون و خدمات کاهش وزن و پاکسازی عمیق پوست در آرایشگاه‌ها ممنوع است. این موارد علاوه بر آرایشگاه‌‌های زنانه مشهد به آرایشگاه‌های زنانه قم هم ابلاغ شده است.

بنابراین با انتشار گزارش روزنامه شرق این شائبه ایجاد شده که قرار است این فعالیت‌ها در آرایشگاه‌های سایر استان‌ها نیز ممنوع شود.

محدودیتی به آرایشگاه های زنانه ابلاغ نشده است

نرگس مردانی، رئيس اتحادیه آرایشگران زنانه، به تجارت‌نیوز گفت که تاکنون هیچ محدودیتی در رابطه با کاشت ناخن و مژه به این اتحادیه اعلام نشده و سالن‌های آرایشی در رسته‌های دارای مجوز فعال هستند.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره کرد که آماراعلام‌شده در خصوص مراکز غیر مجاز آرایشگری و تعطیلی یک سوم از آرایشگاه‌های زنانه در سطح تهران نیز مورد تایید این اتحادیه نیست.

گفتنی است در گزارش روزنامه شرق با استناد به گزارش سازمان تعزیرات گفته شده بود که تا سال ۱۳۹۶ در تهران حدود ۲۱ هزار آرایشگر فعالیت می‌کردند که تنها حدود ‌هزار نفر آنها مجوز رسمی فعالیت داشته‌اند. به‌جز این، در‌حال‌حاضر شمار زیادی از آرایشگاه‌های زنانه تعطیل شده‌اند و آمارهای اتحادیه آرایشگران زنانه تهران و مشهد حاکی از آن است که در پنج، شش سال اخیر حدود یک‌سوم آرایشگاه‌های زنانه تعطیل شده‌اند.

برای مطاله بیشتر در این رابطه صفحه تولید و تجارت را در تجارت نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.