کد مطلب: ۸۸۸۴۸۰

تجارت ایران و اوراسیا به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید

تجارت ایران و اوراسیا به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید

تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در هفت ماهه سال جاری به ۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۵۳ هزار دلار رسید که سهم صادرات ایران ۹۲۲ میلیون دلار و سهم واردات هم ۳.۳ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آخرین آمار، تجارت ایران و اوراسیا در هفت ماهه سال جاری به ۸ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۳۸۹ تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۵۳ هزار دلار رسید.

از مجموع تجارت خارجی ایران به کشورهای عضو اوراسیا در این مدت ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵۴۲ تن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۸۴۹ هزار دلار آن به صادرات اختصاص داشته است.

میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اوراسیا در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این مدت ۵ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۸۴۷ تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۲۰۴ هزار دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی ۳۷ درصد و از حیث ارزش ۳۱ درصد رشد داشته است.

جزئیات صادرات و واردات

در این مدت ۵۳۲ میلیون و ۱۱۱ هزار دلار به فدراسیون روسیه، ۲۳۵ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار به ارمنستان، ۱۰۴ میلیون و ۵۴۴ هزار دلار به قزاقستان، ۴۰ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار به قزقیزستان و ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار به بلاروس صادر گردید.

بیشترین میزان افزایش صادرات به کشورهای عضو اوراسیا به ۲ کشور فدراسیون روسیه و قرقیزستان بوده که به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد افزایش یافت.

همچنین در ۷ ماهه سال جاری از مجموع کالاهای وارداتی از کشورهای عضو اوراسیا، ۳ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار به فدراسیون روسیه، ۱۴۶ میلیون و ۸۶۶ هزار دلار به قزاقستان، ۹۴ میلیون و ۶۰۴ هزار دلار به بلاروس، ۱۵ میلیون و ۳۳ هزار دلار به قرقیزستان و ۹ میلیون و ۴۵ هزار دلار به ارمنستان اختصاص داشت.

بیشترین افزایش واردات به لحاظ ارزشی از کشورهای عضو اوراسیا به بلاروس و قرقیزستان اختصاص داشت که به ترتیب ۱۷۹ و ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

در این مدت واردات کالا از ارمنستان و فدراسیون روسیه و قزاقستان به ترتیب با ۵۹ و ۳۴ درصد افزایش و ۲۸ درصد کاهش روبرو بوده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.