خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۱۸۶۲

متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بخوانند / اعلام زمان ارسال پیامک واریز وجه

متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بخوانند / اعلام زمان ارسال پیامک واریز وجه

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از زمان ارسال پیامک برای آغاز فرآیند واریز وجه متقاضیان خودروهای فرسوده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از ارسال پیامک برای آغاز فرآیند واریز وجه در هفته جاری برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خبر داد.

در خرداد ماه 1402 بعد از گذشت حدود 18 سال، سازوکاری در قالب سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده راه‌اندازی شد.

طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت: تعدادی از متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که در قرعه‌کشی خودروسازان انتخاب شده و خودرو خود را اسقاط کرده بودند، به دلیل نقص سیستم ارتباطی شرکت‌های خودروساز با ستاد، با مشکل مواجه شده بودند؛ با تلاش‌های انجام شده در جهت حل مشکل این دسته از متقاضیان، نامه و اطلاعات آن‌ها به صورت غیرسیستمی برای خودروسازان ارسال شد.

وی تصریح کرد: عمده این مشکل درباره متقاضیان خودروهای ایران‌خودرو بوده است. بر اساس پیگیری ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از شرکت‌های خودروساز و قول مساعد آن‌ها، پیامک واریز وجه این دسته از متقاضیان در هفته جاری برایشان ارسال خواهد شد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده خاطرنشان کرد: اطلاعات سایر متقاضیان بر اساس رویه جاری به صورت سیستمی و برخط برای خودروسازان ارسال می‌شود.

چندی پیش مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به ایدرو اعلام کرده بود: بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه آن و در راستای اجرای صحیح اسقاط وسایل نقلیه فرسوده ، سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به غیرفعال شدن سامانه‌های قبلی وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفته بود: تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت و متقاضیان اسقاط خودروهای فرسوده و تمامی مراکز اسقاط مکلفند در سامانه جدید ثبت‌نام کنند و از این پس تمامی خدمات در حوزه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در سامانه جدید ارائه می‌شود.

از مزایای سامانه جدید نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، استفاده از اتصال ارتباطات سیستمی به سامانه جامع تجارت، گمرک و به‌زودی پلیس راهور فراجا می‌توان اشاره کرد.

وزارت صمت در راستای اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در ابلاغیه‌ای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را به عنوان متولی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تعیین کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.