خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۸۵۰۶

آغاز فروش فوری تارا اتوماتیک + قیمت

آغاز فروش فوری تارا اتوماتیک + قیمت

شرکت ایران‌خودرو شرایط فروش فوری تارا اتوماتیک ویژه منتخبین سامانه یکپارچه را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ایران‌خودرو با صدور اطلاعیه‌ای شرایط فروش فوری تارا اتوماتیک ویژه منتخبین سامانه یکپارچه را اعلام کرد.

در اطلاعیه این شرکت امده است: به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز میرساند هفدهمین مرحله فراخوان اولویت‌بندی سامانه یکپارچه فروش خودرو شرایط فروش فوق‌العاده (فراخوان) برخی از محصولات ایران‌خودرو با موعد تحویل ۹۰ روزه صرفاً برای منتخبین بخش دوم اولویت‌های پاییز ۱۴۰۲، به شرح جدول ذیل ارائه می‌گردد.

آغاز فروش فور تارا اتوماتیک

فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده‌اند و اسامی ایشان به عنوان بخش دوم اولویت پاییز ۱۴۰۲ فروش فوق‌العاده (فراخوان) به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران‌خودرو پیامک ارسال گردیده و یا در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو اسامی آنها درج شده است می‌توانند دراین بخشنامه ثبت نام نمایند.(اقتصادآنلاین)

قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد چقدر است؟

قیمت امروز (۱۴ مرداد ۱۴۰۲) تارا اتوماتیک در بازار آزاد ۷۸۲ میلیون تومان است که نسبت به روز کاری قبل افزایش داشته است.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک

خودروی تارا اتوماتیک از پیشرانه تنفس طبیعی TU5P بهره می‌برد که یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ بوده و روی خودروهایی مانند رانا پلاس‌های جدید نیز مشاهده می‌شود.

البته برخی از مولفه‌های برقی در پیشرانه این خودرو، مانند کوئل‌ها با خودروی رانا پلاس متفاوت است که باعث راندمان بهتر در آن می‌شود.

طراحی ظاهری

بنابر ادعای شرکت ایران‌خودرو، قسمت ظاهری تارا با بهره‌گیری از فرهنگ و هنر ایرانی طراحی شده است. در قسمت جلوی خودرو، به دلیل استفاده از چراغ‌های نئونی زیبا و چراغ‌های دی‌لایت زیر سپر، با یک چهره خشن و به‌روز طرف هستیم.

در قسمت کناری، با رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچ روبه‌رو می‌شویم که طرح زیبایی داشته و ظاهر جذاب‌تری نسبت به تارای دنده دستی دارد که از رینگ‌های 15 اینچ فولادی استفاده می‌کند.

شیشه‌های عقب، در تارای اتوماتیک به صورت فابریک دودی هستند که در خودروی تارا دنده‌ای، آن را مشاهده نمی‌کنیم. همچنین روی دستگیره‌ها و آبگیر‌های شیشه در تارا اتوماتیک، به طرح کرومی در آمده که بر زیبایی قسمت جانبی می‌افزاید.

اما در قسمت عقب خودرو، وضعیت کمی متفاوت است؛ چراغ ترمزی که در سرتاسر بدنه کشیده شده است، با طراحی نادرستی که دارد موجب آزار و اذیت بقیه راننده‌هایی می‌شود که پشت تارا قرار گرفته‌اند. البته شرکت آپکو (شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو) با تولید نسخه سفارشی تارا، طرح زیبایی از چراغ‌های قسمت عقب در آورده است.

طراحی داخلی

هرچند که ایران‌خودرو در طراحی قسمت ظاهری خودرو، سعی کرده طرحی کاملا متفاوت نسبت به پژو 301 ارائه کند اما در قسمت داخلی می‌توان گفت به صورت کلی، کابین تارا دقیقا مشابه پژو 301 فرانسوی است. اما با این حال، با ورود به کابین تارا اتوماتیک، با یک طراحی جدید نسبت به سایر محصولات ایران‌خودرو مواجه می‌شویم.

ممکن است در اوایل رانندگی با تارا، نسبت به پیدا کردن دکمه‌های مختلف خودرو مانند دکمه‌های شیشه بالابر و استارت خودرو با مشکل مواجه شویم اما با کمی رانندگی عادت می‌کنیم. در وسط داشبورد با یک نمایشگر اطلاعات نسبتا کوچک طرف هستیم که از امکانات قابل قبولی برخوردار است.

صندلی راننده در چهار حالت برقی و در دو حالت دستی است و صندلی سرنشین جلو دو حالت برقی و دو حالت دستی است.

به صورت کلی داخل کابین تارا اتوماتیک، فضای بزرگتری نسبت به سایر سدان‌های تولید داخلی دارد. حتی فضای صندوق عقب با 640 لیتر گنجایش، جزو بزرگترین صندوق در خودروهای داخلی محسوب می‌شود.

آپشن‌ها و امکانات

همان‌طور که اشاره شد، این خودرو به نوعی پرچمدار ایران‌خودرو محسوب می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود آپشن‌ها و امکانات بیشتری نسبت به سایر محصولات این شرکت داشته باشد.

از جمله آپشن‌های تارا اتوماتیک که در سایر محصولات ایران خودرو نیز دیده می‌شود، می‌توان به کروز کنترل، ترمز ABS و EBD، سنسور دنده عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، ایربگ راننده و سرنشین و همچنین سانروف اشاره کرد.

اما این خودرو به برخی آپشن‌های دیگر نیز مجهز است و دلیل تمایز آن با سایر محصولات ایران‌خودرو می‌تواند وجود این آپشن‌ها باشد؛ به عنوان مثال، کنترل کشش یا ESP که برای امنیت خودرو و جلوگیری از انحراف آن حین رانندگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کنترل حرکت در سربالایی، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، دی‌لایت و اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، ایربگ‌های جانبی سرنشین‌های جلو و ورود و استارت بدون کلید از دیگر امکانات این سدان جدید ایرانی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بی خیال ۹۰روزه چرا پول بخوابه نکنه الانه اینقدر مشتری هست از روی هوا میبرنش مردم از بس خودرو خریدنو احتکار کردن هرخونه ۴تا خودرو دارن تو نگو ۹۰روزه بگو تارا اتومات تحویل درجا یکروز ببین هی مشتری هست باورکن بازهم مشتری نداره چون مردم نه پول دارن نه توان خرید پس بنابراین شک نکن دوماهه دیگه باید قسطیش کنین الانه وارداتیها داره ازاد شده خودروهاتوکم مثل خودتون ناکاره و دروغگون باور کن صفر صدای گیربکسش میاد