فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۶۸۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۲/ سیگنال جديد به بازار رسید

قیمت طلا و سکه امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۲/ سیگنال جديد به بازار رسید

اگرچه قیمت دلار امروز در بازار تغییر چندانی نداشت، اما بازار طلا و سکه سبب شد و قیمت‌ها کمی به سمت بالا حرکت کرد. علت این مساله چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا که دیروز به کف کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود امروز کمی افزایشی بود و به گرمی دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی‌ با ۳۰۰ هزار تومان افزایش کانال ۲۸ میلیونی را پس گرفت و به ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. قیمت نیم سکه به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت انواع‌ سکه نسبت به روز قبل بین ۳۰۰تا ۵۰ هزار تومان افزایش داشت. اما چرا‌ علی‌رغم ثبات قیمت دلار، قیمت طلا و سکه اندکی کاهش قیمت داشت؟

دلیل این مساله به انتظارات بازار بر می‌گردد. روز گذشته قیمت دلار در حالي در کف کانال ۴۹ هزار تومان در حال نوسان بود که بسیاری از معامله‌گران منتظر ورود این ارز به کانال ۴۸ هزار تومان بودند. به عبارتی روند کاهشی در بازار ارز غالب بود و چون دلار مرز مقاومتی‌ ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داده بود، معامله‌گران منتظر بودند قیمت دلار تا نیمه کانال ۴۸ هزار تومان پایین بیاید و یک رکورد کاهشی دیگر را ثبت کند.

اما گشایش امروز بازار نشان داد که دلار فعلا توانسته خود را روی این مرز حساس نگه دارد و فعلا تمایلی برای ورود به کانال ۴۸ هزار تومانی‌ ندارد‌. به نظر می‌رسد با این تغییر،‌ امیدواری برای افزایش قیمت دلار بالا گرفته‌ و برای همین مساله قیمت انواع سکه و حتی طلا هم تغییر اندکی را تجربه کردند.

چون روز گذشته انتظار می‌رفت که همزمان با ورود دلار به کانال ۴۸ هزار تومانی‌، قیمت انواع سکه و طلا هم یک کانال کاهش پیدا کند که تاکنون چنین نشده است.

حالا چشم بازار طلا و سکه به خیابان‌ فردوسی‌ است و معامله‌گران منتظرند‌ که دلار قدم بعدی‌ خود را بردارد‌. چون به گفته معامله‌گران اگر دلار بالای‌ مرز ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان ماندگار شود احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد. اما اگر به زیر این رقم بريد، قطعا وارد کانال ۴۸ هزار تومان می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.