خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۷۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / سکه در آستانه بازگشت به کانال ۲۹ میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه امروز 28 آبان ۱۴۰۲ / سکه در آستانه بازگشت به کانال 29 میلیون تومانی

مسیر قیمت طلا و سکه این روزها تا حدودی از یکدیگر جدا شده است. ضمن اینکه سکه امامی همچنان بین دو کانال 28 و 29 میلیون تومانی نوسان دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز یکشنبه 28 آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه مانند دیگر روزهای اخیر روند متفاوتی را طی کرده است. قیمت طلا نسبت به آخرین نرخ روز گذشته روند نزولی دارد؛ هر چند در مقایسه با ظهر دیروز افزایشی است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی اما دقیقا روندی برعکس طلا دارد. سکه امامی از بعد از ظهر دیروز به کانال 28 میلیون تومانی بازگشته است و امروز دوباره در آستانه صعود به کانال بالاتر قرار دارد. 

در قیمت دیگر قطعات سکه نسبت به آخرین نرخ روز گذشته خود ثبات قیمتی دیده می‌شود اما از ظهر دیروز ارزان‌تر هستند. 

امروز قیمت دلار نیز تغییر محسوسی نداشته است. انس جهانی نیز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی روند بر اساس اعلام برخی منابع روند نزولی دارد و با 0.08 افت، به 1,980.79 رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با سه هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 431 هزار و 200 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 418 هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 28 میلیون و 960 هزار تومان است؛ حدود 55 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، 29 میلیون و 50 هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با 14 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 25 میلیون و 613 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 614 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 25 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 295 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 33 هزار تومان افزایش، امروز به حدود دو میلیون تومان رسیده است.

 سکه و طلا copy

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 200 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه 15 میلیون و 250 هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه نیز با حدود 22 هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و 411 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 200 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه 10 میلیون و 250 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با پنج هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 297 هزار تومان رسیده.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات سکه گرمی 5 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت. اما حباب این سکه با سه هزار تومان افزایش، دو میلیون و 845 هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با 17 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 520 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 509 هزار تومان معامله می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها نوسانات در بازار طلا به گونه‌ای است که راه طلا و سکه هم از یکدیگر و هم گاه از بازار ارز جدا شده است. اما به طور کلی نوعی ثبات و رکود در بازار دیده می‌شود. قیمت انس نیز در آخرین معاملات پیش از تعطیلی بازارهای جهانی، روند کاهشی به خود گرفت.

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با توجه به ریتم محدود قیمت دلار در هفته گذشته به تجارت‌نیوز گفت‌: «در هفته گذشته به دلیل ریتم باثبات بازارها، فرایند حرکتی بازار طلا و سکه در داخل، محدود و با نوسانات کوچک همراه بود.»

وی با تاکید بر اینکه شرایط جنگی در خاورمیانه به سمت ثبات در حال حرکت است خاطرنشان کرد: «این موضوع به ثبات بازارهای داخلی  کمک می‌کند.» (برای مطالعه بیشتر در این مورد، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 28 آبان ۱۴۰۲ را بخوانید.)

برای اطلاعات بیشتر، مطالعه دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه 28 آبان ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌شود. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.