فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۰۸۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / دلار راه رفته را آرام‌تر برگشت

پیش بینی قیمت دلار 15 مرداد 1403 / دلار راه رفته را آرام‌تر برگشت

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش پلکانی، مسیر رفته را برخلاف شتاب روند صعودی، با آرامش بیشتری برگشت. خط و نشان‌های انتظامی و مدیریت تقاضا در دومین روز هفته قیمت دلار را ۶۰۰ تومان کاهش داد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در روز یکشنبه ۱۵ مرداد با کاهش ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومانی در کف کانال ابتدایی از کریدور ششم معامله شد. افت آهسته و پیوسته قیمت دلار در دومین روز هفته با تلرانس ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی رخ داد. معامله‌گران، تحرکات افزایشی را شارپی‌تر از کاهش‌های پلکانی می‌دانند.

معاملات بازار ارز در روز یکشنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به برخی اقدامات امنیتی قرار گرفت و با روند کاهشی بازگشایی شد. بازداشت چهار فعال غیرمجاز در بازار ارز و توقیف منابع ارزی این واحدهای صنفی، سیگنال اقدامات انتظامی را به فعالان بازار ارز داد. اهرمی که سیاست‌گذار در تنگناهای ارزی و در روند صعودی از آن بهره می‌گیرد و معامله‌گران را وادار به احتیاط در مبادلاتشان می‌کند. علاوه بر آن فعالان بازار ارز احتمال مداخله و ارزپاشی بازارساز را بالا می‌دانند.

پیش بینی قیمت دلار

در حالی که اخبار مربوط به پاسخ احتمالی ایران در خصوص ترور اسماعیل هنیه در تهران در صدر اخبار قرار دارد و داغ است؛ منابع مختلف، اخبار مربوط به تاوان سخت را مطرح می‌کنند. همین موضوع احتمال تنش‌های سیاسی را بالا برده و کارشناسان چشم‌انداز دلار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، اگر در روزهای آینده سیگنال اخبار نامساعد همچنان روانه بازار شود؛ قیمت دلار به صورت پلکانی روند صعودی خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی همواره به غیر قابل پیش‌بینی بودن فرایندهای سیاسی تاکید دارد و معتقدند بازارها تا زمانی که تکلیف این اخبار روشن نشود نمی‌توانند روند بگیرند.

تحلیلگران اقتصادی با تاکید بر اینکه دلار پیشران سایر نرخ‌‌ها در اقتصاد ایران است و روندهای بعدی را تعیین می‌کند، می‌گویند در حال حاضر بخشی از کالاها، قیمت خود را با نرخ دلار گران‌تر از بازار تطبیق داده‌اند و معامله می‌شوند. بنابراین در بازار حباب قیمتی وجود دارد.

تتر ۷۰۰ تومان ارزان شد

قیمت درهم روز یکشنبه با کاهش ۱۱۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومانی ایستاد. قیمت تتر روی رقم ۶۱ هزار و ۲۵۰ تومانی ایستاد و کاهش ۷۰۰ تومانی داشت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۴۴۰ تومانی معامله شد و کاهش هزار و ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۸۹۰ تومانی ایستاد و افت ۶۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۴۳۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومانی عرضه شد و بیش از ۱۰۰ تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.