کد مطلب: ۸۹۱۹۸۴

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

پرونده تامین ۹ استان روی میز سازمان ملی زمین و مسکن

پرونده تامین ۹ استان روی میز سازمان ملی زمین و مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی استانداران اقدام به تامین زمین و الحاق اراضی مازاد دستگاه‌ها کنند که در این بین پرونده ۹ استان کشور بررسی شد.

 به گزارش تجارت‌نیوز ، تامین زمین یکی از مهم ترین نیازها در حوزه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به شمار می رود که امیدواریم استانداران به این موضوع توجه داشته باشند و زمینه را برای الحاق و تامین اراضی از دستگاه های مختلف را فراهم کنند که در حال حاضر  بخش زیادی از این اراضی تامین شده است و در شهرهای که اراضی در آنها کم است سعی خواهد شد با الحاق اراضی این کمبود برطرف شود.

در همین راستا ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: تا به امروز  بالغ  بر ۳۳ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی است که بر اساس قانون در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است و ۲۴ هزار هکتار زمین هم در انتظار الحاق به محدوده شهرها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص شناسایی اراضی دارای استعداد ساخت و ساز و اختصاص آنها به طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام کرد: ۱۶ هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی را شناسایی کردیم و توافق شده برای طرح نهضت ملی مسکن از آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ماده ۸ قانون جهش تولید  اجازه تغییر کاربری اراضی نیز تصریح کرد: بیش از ۲ هزار هکتار زمین در این بحث عملیاتی شده و طبق ماده ۱۱ این قانون نیز تکلیف مقدمات الحاق اراضی را مشخص کرده که بر همین مبنا بالغ بر ۲۴ هکتار زمین را در دستور کار داریم.

او اظهار کرد: مهمترین دستور کار ما در این جلسات بررسی و پایش آخرین وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها برپایه اطلاعات ثبت و بارگذاری شده در سامانه بانک زمین، به تفکیک مواد قانون جهش تولید مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آخرین وضعیت قراردادهای مهلت سپری شده موضوع ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، آخرین وضعیت توافقات انجام شده با اشخاص حقیقی و حقوقی در استان، ارائه گزارش آخرین وضعیت الحاق اراضی به بافت روستاها، آخرین وضعیت واگذاری‌های انفرادی و گروهی در طرح نهضت ملی مسکن و آخرین اقدامات استان‌ها در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دیگر مواردی است که در این سلسله نشست‌ها به آنها پرداخته می‌شود.

او افزود:  استان‌های قم، اصفهان، تهران، همدان، اردبیل، لرستان، کردستان، فارس و کرمانشاه استان‌هایی هستند که در این دور نشست‌ها عملکرد آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.