کد مطلب: ۸۱۸۲۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مقایسه لندکروز ۲۰۲۲ با پژو ۲۰۶/ تفاوت‌هایی که از چشم میرسلیم پنهان ماند

مقایسه لندکروز 2022 با پژو 206/ تفاوت‌هایی که از چشم میرسلیم پنهان ماند

پژو 206 به عنوان یک هاچ‌بک شهری کوچک در مقابل تویوتا لندکروز 2022، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. با این حال مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس، در اظهار نظری جنجالی این دو خودرو را در یک سطح دانست. اما چرا 206 به گرد پای لندکروز نمی‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش مصاحبه‌ای از مصطفی میرسلیم، نماینده مخالف واردات خودرو در مجلس، منتشر شد که او بدون اینکه نشانه‌هایی از شوخی در کلام و ظاهرش باشد، ادعا می‌کند که «پژو 206 با تویوتا لندکروز هیچ تفاوتی ندارد.».

بر این اساس، در گزارش فعلی تصمیم داریم پژو 206 تیپ 3 پانوراما که جدیدترین مدل حال حاضر در حال تولید است را با تویوتا لندکروز شش سیلندر 2022 (VXR) مقایسه کنیم. خودرویی که هر ساله با معرفی مدل جدید آن، صنعت خودروهای آفرودی دگرگون می‌شود.

مقایسه پژو 206 تیپ 3 پانوراما و تویوتا لندکروزر 2022 (VXR)

پژو 206 پانوراما اخیرا در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفته که یک هاچ‌بک جمع و جور شهری به حساب می‌آید. در مقابل، تویوتا لندکروز، یک هیولای شش سیلندر تمام‌عیار است. در اینکه دو خودروی مذکور کاملا از هم‌دیگر متفاوت هستند، شکی نیست و مقایسه آن‌ها با یکدیگر چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اما در این گزارش مقایسه‌ای بین دو محصول صورت گرفته تا مشخص شود مخالفان واردات با چه استدلال‌هایی مانع ورود خودروهای خارجی به کشور شده‌اند.

206 و لندکروز

مشخصات فنی

پژو 206 تیپ 3 پانوراما از پیشرانه TU3 تیپ 2 استفاده می‌کند که قادر به تولید 75 اسب‌ بخار قدرت و 118 نیوتن‌متر گشتاور است.

در مقابل تویوتا لندکروز 2022 از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر 24 سوپاپ تویین توربو بهره می‌برد که توانایی تولید 409 اسب‌ بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور است.

این خودرو با وجود 1525 کیلوگرم وزن بالاتر از پژو 206 و ابعاد بسیار بزرگ‌تر، شتابی برابر با 6.7 ثانیه دارد که 7.4 ثانیه بیشتر از شتاب صفر تا 100 پژو است.

طراحی ظاهری

پژو 206 تیپ 3 پانوراما از همان طراحی 20 سال پیش 206 های اولیه بهره می‌برد. این خودرو دارای 3835 میلی‌متر طول، 1652 میلی‌متر عرض و 1426 میلی‌متر ارتفاع است. همچنین رینگ‌هایی که در آن استفاده شده از نوع 14 اینچی آلومینیومی است.

از طرف دیگر تویوتا لندکروز در مدل 2022، طراحی اتاق و پلتفرم را به‌کلی دگرگون کرده است. با وجود تغییرات کامل در بدنه شاسی، ابعاد آن تفاوت آن‌چنانی با نسل‌های قبلی ندارد. به‌طوری که دارای 4985 میلی‌متر طول، 1980 میلی‌متر عرض و 1945 میلی‌متر ارتفاع است. رینگ‌هایی که شرکت تویوتا برای این مدل درنظر گرفته، از نوع آلومینیومی 18 اینچی است.

بنابراین لندکروز 2022 بیش از یک متر طول، 33 سانتی‌متر عرض و 52 سانتی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به پژو 206 دارد.

طراحی داخلی

با ورود به کابین پژو 206 تیپ 3 پانوراما، با همان داشبورد خشک و قدیمی روبه رو می‌شویم که هیچ امکانات خاص و جذابی ندارد.

اما در داخل کابین تویوتا لندکروز 2022، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، نمایشگر 12.3 اینچی وسط داشبورد است. کنسول بسیار بزرگ میانی به‌همراه دکمه‌های فیزیکی (غیر لمسی)، و جنس و کیفیت ساخت کابین، شمارا به وجد می‌آورد.

ezgif.com crop

لندکروز 2022

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

در بخش آپشن‌ها، خودروی 206 تیپ 3 پانوراما با وجود اینکه اخیرا معرفی شده، واقعا چیزی برای معرفی و تعریف ندارد. تنها آپشن جذاب این خودرو، می‌تواند سقف شیشه‌ای یا به اصطلاح پانارومای آن باشد.

از طرفی، در لندکروز 2022 تیپ (VXR) با دریایی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی طرف هستیم.

از لحاظ امکانات امنیتی، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سرازیری، رادار نقطه کور، سنسور جلو و عقب، رادار جانبی، ترمز کمکی، ایربگ‌های زانویی و جانبی جلو، ایربگ جانبی عقب و ایربگ پرده‌ای، می‌تواند این شاسی‌بلند فول سایز را به یک دژ امنیتی تبدیل کند.

همچنین کروزکنترل، چراغ شور، دوربین دنده عقب، کول باکس، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم صندلی‌های برقی به همراه گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، سقف سانروف، سیستم تهویه چهار کاناله، سیستم صوتی JBL و نمایشگر پشت صندلی، از جمله امکانات رفاهی است که می‌تواند رانندگی با لندکروز 2022 را درعین خشن بودن، به راحتی آب خوردن کند.

از طرفی شاید برای‌تان سوال باشد که 206 سقف سانروفی دارد که در لندکروز دیده نمی‌شود. اما جواب این است که خودروی آفرودی، به‌دلیل اینکه احتمال چپ شدن آن زیاد است، باید سقف و ستون محکمی داشته باشد که با سقف تمام شیشه‌ای امکان پذیر نیست.

برخی از آپشن‌های این خودرو شاید نیاز به توضیح اضافی داشته باشد.

کراول کنترل: شباهت زیادی به کروز کنترل دارد و برای زمانی استفاده می‌شود که خودرو در شرایط آفرودی، گیر می‌کند. به این ترتیب، با تنظیم خودکار میزان گاز، خودرو را از آن حالت در می‌آورد.

تانک U-Turn : برای مواقعی است که فضای لازم جهت دور زدن کامل خودرو نداریم. با زدن این دکمه، خودرو بدون اینکه از موقعیت فعلی حرکت کند، به‌صورت 180 درجه امکان دور زدن دارد.

سنسور MTS : به‌وسیله سنسورهایی که در دورتا دور خودرو به‌کار رفته، می‌تواند میزان پستی و بلندی‌های اطراف خودرو را به‎‌صورت کامل درآورد و در نمایشگر میانی، با طرح گرافیکی در اختیار راننده قرار دهد.

مقایسه قیمت پژو 206 و تویوتا لندکروز 2022

قیمت بازاری پژو 206 امروز 20 خرداد ماه 1402 در بازار، 520 میلیون تومان است. با احتساب نرخ روز دلار، قیمت این خودرو چیزی حدود 11 هزار و 840 دلار خواهد شد.

اما قیمت لندکروز 2022 در حالت پایه، 99 هزار و 866 دلار و در نسخه فول اتاق 300، تا 183 هزار و 222 دلار افزایش می‌یابد.

همه به‌خوبی می‌دانیم که با 9 الی 17 برابر پول بیشتر، حتما خودروی بهتری می‌توان خرید. اما اینکه با هزاران دلیل و منطق، این دو خودرو را مشابه یک‌دیگر درنظر بگیریم و روی اشتباه‌مان پافشاری داشته باشیم، داستان دیگری است که باید دلیل آن را بررسی کرد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.