کد مطلب: ۸۵۴۹۱۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ثبت نام خودرو بر عهده خودروسازان است/ انتقادات به ثبت‌نام‌های اخیر خودرو پیگیری می‌شود

ثبت نام خودرو بر عهده خودروسازان است/ انتقادات به ثبت‌نام‌های اخیر خودرو پیگیری می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ثبت نام خودرو بر عهده خودروسازان است، گفت: انتقادات نسبت به ثبت‌نام‌های اخیر به ما هم رسیده است و در حال پیگیری هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت درباره این‌که آیا وزارت صمت در دوره وزارت وی عرضه خودرو در بورس را دنبال خواهد کرد، گفت: عرضه‌کننده خودرو، خودروسازان هستند ما دولت هستیم، ما سیاست‌گذار هستیم و سعی می‌کنیم در سیاست‌گذاری شرایط به نفع مردم و تولید کننده‌ها و دو طرف باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که اساسا اینکه به چه نحوی ثبت نام خودرو انجام می‌شود و پرداخت می‌شود به عهده دولت نیست و بر عهده خودروسازان است، خاطرنشان کرد: شرایط را باید به نحوی کنیم که هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده در یک تعادل عادلانه قرار گیرند و در همین راستا سیاست‌گذاری کنیم.

وی درباره این‌که شکایت‌ها و انتقادهایی در خصوص ثبت‌نام‌های اخیر خودرو وجود دارد مبنی بر این‌که‌ ثبت‌نام‌کنندگان نمی‌دانند قرار است چه خودرویی تحویل بگیرند، گفت: به ما هم رسیده است، در حال پیگیری هستم و رسیدگی می‌کنم. به‌زودی هم اعلام می‌کنم.(ایلنا)

زمان ثبت‌نام جاماندگان مرحله دوم فروش یکپارچه

مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در آستانه ورود به ماه شهریور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آنچه که وعده داده شده بود، خودروسازان توانسته ظرفیت تولید را افزایش داده تا در شهریور ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش (جاماندگان) فراهم شود.

وی افزود: نیمی از متقاضیان مرحله دوم فروش محصولات سایپا و ۱۰ درصد از متقاضیان محصولات شرکت کرمان‌موتور در سامانه یکپارچه فروش خودروها، واریز وجه نکرده‌اند؛ بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودروها وجود خواهد داشت.

تقدسی اعلام کرد: چند روزی است برخی در فضای مجازی از آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها و حتی اسامی خودروهایی که قرار است عرضه شود، صحبت می‌کنند، در این رابطه تاکید می‌شود بازگشایی که به‌زودی در شهریور ماه قدرت خواهد گرفت، در راستای تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. پس از تعیین تکلیف این مرحله هنوز تاریخ دقیق آن نیز مشخص نیست و پیش‌ از آغاز بازگشایی، اطلاع‌رسانی‌ها پیرامون آن انجام خواهد شد، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز خواهد شد.

این بازگشایی در راستای تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. پس از تعیین تکلیف این مرحله که قطعا در شهریور ماه خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیق آن نیز مشخص نیست. پیش‌ از آغاز بازگشایی سایت، اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه صورت خواهد گرفت. پس از تعیین تکلیف این مرحله و نقطه پایان بر مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.