کد مطلب: ۸۵۷۲۰۰

قیمت خرید تضمینی گندم مشخص شد؟

قیمت خرید تضمینی گندم مشخص شد؟

در حالی که قرار بود امروز قیمت خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی پس از یک ماه تأخیر مشخص شود باز هم تعیین قیمت به هفته بعد موکول شد.

به گفته علیزاده نماینده صنف کشاورزان در شورای قیمت گذاری اختلاف وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی باعث عدم به نتیجه رسیدن جلسه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم شده است.

در حالی که قرار بود امروز قیمت خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی پس از یک ماه تأخیر مشخص شود باز هم تعیین قیمت به هفته بعد موکول شد.

تعیین قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی شامل ۱۷ محصول زراعی و ۱۵ قلم باغی در سال زراعی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۳ محور جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی بوده که هر سال در نیمه نخست سال تعیین می‌شود. همچنین بررسی نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری (۱۴۰۱-۱۴۰۲) از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه است.

در حال حاضر قیمت هر کیلو گندم از سوی دولت نرخ پایه ۱۱.۵۰۰ تعیین شده و با یارانه دولت به این محصول استراتژیک به ۱۵ هزار تومان می‌رسد. اما با این وجود گندم کاران عنوان می‌کنند این مبلغ پایین‌تر از هزینه تمام شده آنها است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران خرید تضمینی گندم با رشد بیش از ۴۰ درصدی به ۱۰ میلیون و ۵ هزار تن رسیده است. علی قلی ایمانی از واریز ۱۰ هزار میلیارد تومان (همت) از مطالبات معوق گندم کاران خبر داد و گفت: این مبلغ برای کسانی واریز شد که با وجود تحویل محصول مبلغی دریافت نکرده بودند.

وی افزود: به این ترتیب تا کنون ۷۲ همت به گندم کاران پرداخت شده و مسؤولان قول مساعد داده‌اند تا هفته آینده با گندم کاران تسویه خواهد شد. البته اگر در جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی قیمت گندم تجدیدنظر شود مبلغ باقی مانده بیش از ۸۰ همت خواهد بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حداقل قیمت خریدتضمینی گندم امسال سال(سال۱۴۰۱.۴۰۲)باید۱۷هزارتومان باشدوسال آینده(سال۱۴۰۲.۴۰۳)باید۲۵هزارتومان باشد