کد مطلب: ۸۷۳۴۷۰

افزایش ۴۲ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای

افزایش ۴۲ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: از ابتدای فصل برداشت ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای از آغاز چین چهارم برگ سبز چای خبر داد و گفت: بر اساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گفته او، ۴۵ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه ۲ است.

پرداخت مطالبات چایکاران

حسنی از پرداخت ۵۴ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابر دستور وزیر جهاد مبنی بر خرید چای داخل به ازای ثبت سفارش برای واردات پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ماه ۶ هزار تن چای خشک از چایکاران خریداری شود که بر این اساس پرداخت مطالبات به ۷۰ درصد می‌رسد.

مدیر اجرایی سندیکای چای ادامه داد: بر اساس آمار تاکنون میزان استحصال چای خشک از ۳۰ هزار تن فراتر رفته که پیش بینی می‌شود با استمرار شرایط مساعد آب و هوایی، میزان تولید چای خشک به ۳۴ تا ۳۵ هزار تن برسد.

او درباره آخرین وضعیت صادرات گفت: بنابر آمار ۵ ماهه گمرک ۶ هزار و ۷۸۵ تن چای خشک صادر شده است.

حسنی با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزار تن چای در داخل کشور مصرف می‌شود، گفت: بنابر اعلام وزارت جهاد تا پایان سال ۲۰ هزار تن چای ثبت سفارش می‌شود چراکه سال گذشته میزان واردات بیش از نیاز بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.