کد مطلب: ۴۴۰۵۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بزرگترین بدهکار بانک مرکزی کدام بانک است؟

بزرگترین بدهکار بانک مرکزی کدام بانک است؟

اطلاعات مربوط به ۲۳ بانک که بر روی سایت کدال قرار دارد نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۷ این بانک‌ها بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی بدهکار هستند.

بانک ملت، صادرات و سرمایه، بزرگترین بدهکاران بانک مرکزی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاعات مربوط به ۲۳ بانک که بر روی سایت کدال قرار دارد نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۷ این بانک‌ها بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی بدهکار هستند.

از میان این ۲۳ بانک، ۱۹ بانک تازه‌ترین اطلاعات و صورت مالی خود را در کدال منتشر کرده که عملکرد اکثر آنها مربوط به ۹ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بوده و نشان از رشد بدهی‌ها دارد.

بررسی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نشان می‌دهد، بانک ملت با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، بزرگترین بدهکار بانک مرکزی است.

بانک‌های صادرات و سرمایه نیز هر کدام به ترتیب به بدهی ۲۵ و ۲۰ هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

686

همچنین بر اساس آمارهای موجود، بیشترین رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی متعلق به پست بانک ایران، بانک سینا و بانک سرمایه بوده، به طوری طی ۹ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ بدهی این سه بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بانک کارآفرین و اقتصادنوین نیز بیشترین کاهش بدهی به بانک مرکزی را داشته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بانک ملت عامل تخصیص وامهای صندوق توصعه ملی به شرکت نفت وپالایشگاه ستاره خلیج فارس میباشد نه بدهکار.
    وباتهاتر بدهی و بستانکاری بانک مرکزی و بانک ملت این بانک بستانکار بانک مرکزی است نه بدهکار قبل از دادن آمار
    کمی مطالعه و دقت کنید

    • ناشناس

      شما اول توسعه درست بنویس

    • ناشناس

      خوب زدی به خال

    • میلاد

      با این نظرت موافقم ولی باید بین همه بانکها تقسیم بشه که نرخ پایین ابن وامها تو تراز یه بانک اینقدر اثر منفی و تو نظر مردم تاثیر منفی نداشته باشه
      تجا ت
      ملت
      یه زمانی سینا
      صادرات و ملی
      از اون زخم خورده ها هستن

  • ناشناس

    بالاخره کی راست میگه

  • ناشناس

    بانک ملت بهترین بانک ازنظر سیستم.ازنظرکارمندها.مخصوصا نیروهای شرکتی.وازهمه مهمتر مدیرعاملش که دلسوز وبه فکر کارمندها چه جز چه بلندپایه …ازهرلحاظ خسته نباشید دوستون داریم….

    • میلاد

      راست میگی اگه دلسوز نبود که به همه کارمنداش تیر ماه هرسال 3تا 15تومن بابت بستن حساب و تراز پایان سال نمیداد که ???????

    • یک کارمند بانک

      ای کاش بجای اینکه اینقدرکارمندان بانکها راسوژه کنید سراغ فیشهای حقوقی سایر سازمانها وارگانها وغیره وحسابهای ایشان میرفتید وبعد از مقایسه متوجه میشدید که چقدر حقوق ووام کارمندان بانکها کمتر از آنهاست.لطفا انکار نکنید که ما کارمندان بانک بهتر از همه مردم به این اطلاعات دسترسی داریم ولی حق افشاء نداریم.وقتی فیش حقوقی شما جهت دریافت تسهیلات ویا ضمانت ارائه میشود ویازمانی که استعلام تسهیلات شما بررسی میشودوزمانی که معدل حساب شما بررسی میشود.خود ما متوجه میشویم که حقوق و مزایای ما که همیشه زبان زد خاص وعام بوده افسانه ای بیش نیست.

  • ناشناس

    افرین به این دو بانک

  • ناشناس

    چگونه‌ اختلاس گنیم؟

  • ناشناس

    چی تو این مملکت درسته که این بانکها کارشون درست باشه

  • ناشناس

    بدهی سنگین دولت به هفت بانک‌ + جدول
    تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ دولت به هفت بانک بدهکار بوده که این بدهی بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد تومان بوده و نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.
    گسترش نیوز – دولت به هفت بانک بدهکار بوده که بیشترین میزان بدهی مربوط به بانک تجارت است. اطلاعات مربوط به ۲۳ بانک که بر روی سایت کدال قرار دارد نشان می‌دهد که تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ دولت به هفت بانک بدهکار بوده که این بدهی بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد تومان بوده و نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.
    بررسی بدهی دولت به بانک‌ها نشان می‌دهد، بانک تجارت با بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان، بیشترین مطالبه را از دولت دارد. بانک‌های صادرات و ملت نیز هر کدام به ترتیب با مطالبه ۴۴ و ۱۴٫۹ هزار میلیارد تومانی از دولت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
    همچنین بر اساس آمارهای موجود، بیشترین رشد بدهی دولت به بانک‌ها متعلق به پست بانک ایران، بانک ملت و بانک تجارت بوده، به طوری طی ۹ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ بدهی دولت به این سه بانک بیش از ۲۰ درصد رشد داشته

  • ناشناس

    از طرفی بزرگترین بدهکار به بانک صادرات خود دولت میباشد
    پس همه تقصیرات را به گردن بانک‌ها نندازیم

  • B

    با سلام
    شما اصل مطلب توجه کنید بهتره
    اقای معلم دیکته

  • کارشناس.اقتصادی

    سلام.اکثر.بانکها.برای.توسعه.سرمایه.گذاری.بر.روی.شرکتهای.نفتی.وپتروشیمی.وسایر.شرکتها.بخشی.از.ان.تسهیلات.از.طریق.بانک.مرکزی.وصندوق.توسعه.ملی.طی.مجوزی.تامین.میشد.وبانک.عامل.بمنظور.سرمایه.وسرمایه.گزاری.در.شرکتهای.دولتی.یاد.شده.وانهم.برای.رونق.تولید.وانتفاع.اقدام.میشددر.واقع.چیزی.از.بین.نرفته.تازه.سود.فراوانی.برای.بانک.ایجاد.شده.و.اصل.پول.واعتبار.سرمایه.گذاری.شده.شرکت.دولتی.و.دولت.طرف.بانک.عامل.هست.بنابراین.بخشی.از.کار.بانک.واسطه.گری.وهدف.تامین.سرمایه.شرکتهای.دولتی.بمنظور.رونق.تولید.واقتصاد.خدارا.شکر.بانک.ملت.وصادرات.وتجارت.سه.بانک.پر.جاذبه.ومشتری.مدار.وبا.کارکنان.و.مدیرت.پر.تلاش.وامانت.دار.درحهت.اهداف.تولید.واقتصاد.کشور.وبا.سابقه.درخشان.بانکداری..نوین.شریان.اقتصادی.کشور.همواره.موفق.بوده.اند.ودر.تراز.۱۲.ماهه.۹۸.به.اهداف.از.پیش.تعین.شده.خود.رسیدند.ویک.نکته.اضافه.کنم.و.ان.اینکه.بانکها.در.برابر.سایر.شرکتهای.بورسی.کمترین.قیمت.هر.سهم.را.دارند.با.توجه.به.پتانسیل.ودارایی.و.ارز.اوری.وسود.اوری.وتراز.مثبت.و.ای.پی.اس.خوب.مثل.وبملت.ودو.بانک.دیگر.یاد.شده.ارزش.هر.سهم.ان.چند.برابر.قینت.فعلی.است.وبملت.از.محل.تسعیر.وارزیابی…دارایی.دو.افزایش.سرمایه.۱۶۰.درصدی.و۳۴۳.درصدی.در.شرف.انجام.دارد.و.باعث.امیواری.بیشتر.سامداران.گردیده.این.سه.بانک.بزرگ.سال.۹۹.را.با.رشد.خوبی.انشاالله.بر.خوردار.خواهن.بود..