خبر فوری:

کد مطلب: ۳۵۴۵۹۷

دو عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

تمدید FATF در بازار سکه و طلا چه تاثیری دارد؟

تمدید FATF در بازار سکه و طلا چه تاثیری دارد؟

دو فعال بازار طلا می‌گویند: با تمدید FATF و مهلت چهارماهه به ایران ممکن است که قیمت طلا در بازار داخلی تا حدودی ثابت باقی بماند و آرامش به بازار داخلی بازگردانده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، FATF تعلیق ایران از اقدامات متقابل را برای چهارمین بار تمدید کرد. این بار متن بیانیه عمومی لحن متفاوتی را نسبت به بیانیه‌های قبلی نشان می‌دهد؛ لحنی که حاکی از این است که اگر ایران تا پایان بهار سال آینده، مراحل لازم را طی نکند، با اقدامات متقابل این گروه مواجه خواهد شد. حال این سوال مطرح می‌شود که با مهلت چهارماهه پیش رو بازار طلا و سکه دچار چه تغییر و تحولاتی می‌شود؟

در همین حال دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیر تمدید FATF در قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به افت رشد اقتصاد آمریکا احتمال افزایش قیمت انس جهانی طلا وجود دارد. همین موضوع در افزایش قیمت طلا در بازار داخلی اثرگذار است. بنابراین با تمدید FATF و مهلت چهارماهه به ایران ممکن است که قیمت طلا در بازار داخلی تا حدودی ثابت باقی بماند و آرامش به بازار داخلی بازگردانده شود.

FATF چه تاثیری بر بازار طلا و سکه دارد؟

نادر بذرافشان می‌گوید: با تمدید FATF و مهلت چهارماهه به ایران ممکن است که قیمت طلا در بازار داخلی تا حدودی ثابت باقی بماند و آرامش به بازار داخلی بازگردانده شود.

نادر بذرافشان به وضعیت قیمت طلا و میزان تقاضا در بازار اشاره کرد و افزود: با سپری شدن روزهای پایان سال تقاضا در بازار طلا افزایش یافته است.
او در پاسخ به این پرسش که در این بازار قیمت سکه چند تومان حباب دارد؟ اظهار کرد: در روز پنج‌شنبه طبق آخرین معامله‌های انجام‌شده قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 420 هزار تومان می‌رسید که امروز به نرخ 440 هزار تومان رسیده است. بنابراین قیمت طلا امروز نسبت به روز پنج‌شنبه حدود چهار درصد گران شده است.

کاهش دادوستد در بازار طلا

همچنین رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیر تمدید FATF در قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: صنعت طلا و جواهر در رکود کامل قرار دارد که با تمدید FATF به مدت چهار ماه به نظر می‌رسد که اتفاق‌های مثبتی در قیمت سکه و طلا به‌طور مقطعی ایجاد شود.

FATF چه تاثیری بر بازار طلا و سکه دارد؟

ابراهیم محمدولی، رئیسس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با تمدید FATF به مدت چهار ماه به نظر می‌رسد که اتفاق‌های مثبتی در قیمت سکه و طلا به‌طور مقطعی ایجاد شود.

ابراهیم محمدولی با اشاره به میزان تقاضا در بازار طلا افزود: متاسفانه تقاضای چشمگیری در خرید مصنوعات طلا آن طور که انتظار می‌رفت، وجود ندارد و میزان دادوستد نیز به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.