خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۷۹۵۸

جدیدترین خبر از حمله تروریستی شاهچراغ/ تعداد مجروحان حادثه شاهچراغ به ۳۰ نفر رسید

جدیدترین خبر از حمله تروریستی شاهچراغ/ تعداد مجروحان حادثه شاهچراغ به ۳۰ نفر رسید

روز شنبه هفتم آبان همزمان با روز تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ استان فارس تعطیل است.

به گزارش تجارت‌نیو ز،اطلاعات جدید درباره حمله تروریستی به شاهچراغ را در این خبر بخوانید.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ ۳۰ نفر تاکنون مجروح شدند.این پرونده توسط مسئولان قضایی استان در حال رسیدگی است. عاملین و افراد دخیل در این حادثه در حال شناسایی هستند و به اشد مجازات محکوم خواهند شد

ترکیه حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ترکیه گفت:ما حمله تروریستی شنیع و ظالمانه حرم شیعیان را در شهر شیراز به شدت محکوم می‌کنیم و برای جان باختگان رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم.

شنبه استان فارس تعطیل است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تسلیت درگذشت شهادت هموطنان در حمله تروریستی حرم شاهچراغ اعلام کرد: با تصمیم استاندار فارس، روز شنبه همزمان با روز تشییع شهدای این واقعه، این استان تعطیل است.

عبدالعلی کریمی اظهار داشت: پیکر شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز صبح شنبه با حضور گسترده مردم شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تشییع خواهد شد.

پیام تسلیت پوتین

کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران حمله تروریستی در شیراز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور روسیه ضمن تسلیت و ابراز همدردی، آمادگی کشورش برای افزایش همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم را مورد تایید قرار داد.

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پی جنایت تروریستی رخ داده در شاهچراغ شیراز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه که پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس منتشر کرده، به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان و زائران عزیز که انفاس پاک آنها معطر به عطر زیارت شاهچراغ بود، موجب تاسف و تاثر بسیار شد.

این جنایت تلخ و خونین که در مثلث آمریکایی، صهیونیستی و بدخواهان نظام اسلامی، طراحی و توسط مزدوران آنها به انجام رسید، نشانه عمق ناتوانی، کینه توزی و دشمنی استکبار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است و در این جنایت تروریستی خباثت آنها در هدف قرار دادن امنیت مردم بیش از پیش نمایان شد، هرچند دشمنان باید بدانند چنین اقدامات بزدلانه‌ای به استحکام درونی، انسجام مردمی و محکم‌تر شدن درخت تنومند انقلاب اسلامی که به برکت خون شهدا آبیاری شده است، منتج می‌شود و عزم ملت را در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی صد چندان می‌کند.

عامل این جنایت که از عناصر گروهک‌های تکفیری بود و توسط عوامل انتظامی زمین گیر و دستگیر شده است، این جنایت تروریستی بار دیگر چهره دروغین استکبار و نوکران آنها و مدعیان حقوق بشر را نمایان ساخت و رسوایشان کرد.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این پیام ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و تروریستی و تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا له‌الفدا، مقام معظم رهبری ، مردم شهید پرور ایران اسلامی بویژه خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومان شفای عاجل و کامل مسئلت و اعلام می‌کند که دشمنان بدانند این نظام و انقلاب به پشتوانه ملت شهیدپرور و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) محکم‌تر از قبل از آرمان‌های امام راحل و شهدا دفاع و دست هر متجاوزی را با عنایت خداوند متعال قطع خواهد کرد. امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با قاطعیت، اقتدار و جدیت دوشادوش سایر نهادهای امنیتی و قضائی نسبت به شناسایی و مجازات همه طراحان و عاملان این جنایت ددمنشانه و خونین اقدام کرده و پاسخ دندان شکنی به ایادی این حمله تروریستی خواهیم داد.»

مرگ تروریست شاهچراغ

شنیده‌ها از مرگ تروریست مهاجم به‌نام حامد بدخشان به حرم شاهچراغ بعد از چند عمل جراحی خبر می‌دهد. هرچند مقامات رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

مهاجم مسلح در جنایت دیروز شاهچراغ ۶ خشاب سلاح کلاشینکف به همراه‌ داشته که از ۲ خشاب خود استفاده کرده.

یک نیروی امنیتی با او درگیر شده و اجازه ادامه کشتار به او نمی‌دهد و دقایقی بعد یگان ویژه به محل حادثه رسیده و به سمت مهاجم تیراندازی می‌کند.

مهاجم پس از زخمی شدن توسط پلیس دستگیر می‌شود. گفته می‌شود یک تیر به شکم او اصابت کرده است.

برنامه تشییع جنازه شهدای شاهچراغ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ خبر داد.

اسماعیل محبی پور، پنجشنبه ۵ آبان به خبرنگاران گفت: قرار است پیکر مطهر شهدای حادثه کور تروریستی شاهچراغ روز شنبه هفتم آبان ماه ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به سمت حرم مطهر احمدبن موسی با حضور مردم تشییع شوند.

وی افزود: خانواده‌هایی که تمایل دارند می‌توانند شهدای خود را در حرم مطهر احمد بن موسی ع تدفین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین اظهار کرد: دو نفر از شهدای این حادثه اهل استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر استان هرمزگان، یک نفر تهران، سه نفر شهر شیراز، یک نفر فسا، یک نفر مرودشت، یک نفر سیرجان و یک نفر همدان هستند.

محبی پور افزود: بنابر اعلام پزشکان، ۲ نفر از مجروحان این حادثه سطح هوشیاری پایینی دارند و دیگر مجروحان در شرایط مطلوبی هستند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

حال تروریست حادثه شاهچراغ وخیم است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت:حال عمومی تروریستی که عملیات انتحاری در حرم مطهر شاهچراغ انجام داد وخیم بوده و تاکنون مورد بازجویی قرار نگرفته است. در تلاشیم که امکان این موضوع فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: اسماعیل مطالب منتشرشده در فضای مجازی در خصوص ملیت بحرینی ضارب حرم شاهچراغ (ع) درست نیست. هویت تروریست شیراز در دست بررسی است و به محض مشخص شدن ابعاد موضوع ،اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

اسامی کشته‌شدگان اعلام شد

علام اسامی شهدای حادثه تروریستی شیراز

۱. امید خوب فرزند هوشنگ

۲. هوشنگ خوب فرزند خداداد

۳. زهرا اسماعیلی فرزند آقاجان

۴. علیرضا سرایه داران

۵. آرشام سرایه داران فرزند علیرضا

۶. حسن علی پور عیسی

۷. سید فرید الدین معصومی

۸. رضا کشاورز فرزند مهدی

۹. محمدولی کیاسی

۱۰. احسان مرادی فرزند محب علی

صحرائیان، معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر اسامی تعدادی از مجروحان را اعلام کرد:

۱- فاطمه کشاورز
۲- هاشم مفتخری
۳- مهرزاد گلمکانی
۴- محسن افشین
۵- شکر الله کشاورز
۶- محمد رضا آذری
۷- جواد شاهین مهر
۸- کاظم رضایی
۹- آرتین سرداران
۱۰- نادر فتحی
۱۱- معصومه دربندی
۱۲- اهورا لورگوفی
۱۳- عباس لورگوفی
۱۴- امیرعلی کیومرثی
۱۵ - دلبر کریمی
۱۶ - محمد جواد دهقانی
۱۷- عجب نارستمی
۱۸- حسن اسلامی
۱۹- فاطمه، ولی زاده
۲۰ - محمد ابراهیم پور
۲۱ - کودک یک ساله بی نام

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام:چرا در یک مکان مقدس،با این شلوغی زائرین،از چند جوان آموزش دیده زبده در لباس خدام با اسلحه های کوچک کمری استفاده نمی کنند تا خون مردم و زوار بیگناه این جور ریخته نشود،و یک جوان سی ساله این گونه در حرم جولان ندهد ،و مردم را نکشد،

    • ناشناس

      احسن واقعاگل گفتی

  • مصطفی

    درود به سردار حبیبی بچه لر با غیرت خوش به سعادت شهدای عزیز و این تروریست هم باید هزار بار بمیره و زنده بشه درس عبرت بشه برای دشمنان من اگر اونجا بودم میدونستم چکارش کنم

  • ناشناس

    امروز خدام شاهچراغ و مردم گریه می کردند. واقعا دشمنان ذاتشان را نشان دادند. من فیلم کامل را دیدم. نهایت بی رحمی را این داعشی ها داشتند و حتی به کودک رحم نمی کردند. خون پاک شهدا همه ما را بیدار کرد.

    • نادر

      نه این فیلمی که جنابعالی دیدی کامل بود نه ازجریانات پشت پرده خبرداری پس جوگیر نشو

  • شهین شایسته

    پس دشمنان ایران رو بشناسید و ب پلیس حمله نکنید
    یکم بیدار باشیم
    اگه امنیت نباشد اینجور حوادث تکرار میشود
    ایران بیدار✌🏼👊🏼

  • ناشناس

    امنیت برقرار کنید گرونی بی داد میکنه فقر از اون بدتر بیکاری جوانان تحصیل کرده کدوم یکی رو تحول کنیم اقایان مسئول

  • ناشناس

    بندبند دلم پاره شد مخصوصا واسه آرتین ۴ساله که نمیدونه چه اتفاقی افتاده پدرش مادرش برادرش شهید شدن خداااا😭😭😭😭

  • یزدگرد

    این حادثه هیچ ربطی به ازادی زنان نداره کا مقایسش میکنیداین دلیل نمیشه که زنهاازحق ازادی خودسون کوتاه بیان وبااین حادثه تروریستی مسیرشونوعوضکنن

  • ناشناس

    واقعن حصرت اینو می خوریم کاش حرم بودیم اولین شلیک هاش به ما می خورد نه اون بچه های کوچیک

    • ناشناس

      حسرت یا حصرت؟

  • ناشناس

    ایران تسلیت😭

  • ناشناس

    پلیس و نیروهای انتظامی تضعیف بشن این بلاها سرمون میاد
    تبدیل به سوریه ی ثانی میشیم