کد مطلب: ۵۵۹۸۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حجت عبدالملکی کیست؟ / چه نقشی در کابینه رئیسی دارد؟

حجت عبدالملکی کیست؟ / چه نقشی در کابینه رئیسی دارد؟

از ابتدای کاندیداتوری ابراهیم رئیسی گمانه زنی‌هایی درباره کابینه دولت سیزدهم زده می‌شد که با پیروزی او در انتخابات، نام چند نفر به عنوان تیم اقتصادی رئیسی بیش از گذشته پررنگ شد. حجت عبدالملکی یکی از این افراد است. او کیست و چه نقشی در دولت سیزدهم دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از افرادی که گمان می‌رود در تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی حضور داشته باشد، حجت عبدالملکی است. او متولد چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ است و مدرک دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه اصفهان گرفته و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق است.

از نظر سوابق اجرایی حجت عبدالملکی بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بوده و از سال ۸۵ تا ۸۸ سمت مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشته است.

همچنین سابقه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی بانک جهانی- فرانسه در سال ۲۰۱۰ و دبیر سمینار بین‌المللی بازنگری در "گزارش توسعه جهانی ۲۰۰۹" در کارنامه حجت عبدالملکی وجود دارد.

از سال ۹۴ که به عنوان دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در حال حاضر معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است.

موضع‌گیری تند در مقابل برجام و FATF

حجت عبدالملکی خود را نظریه‌پرداز ملی در خصوص اقتصاد مقاومتی معرفی می‌کند. تالیفات و مقالات او عموما در حوزه اقتصاد اسلامی و منطقه‌ای است.

این استاد دانشگاه در خصوص FATF موضع‌گیری‌های تندی داشته و معتقد است FATF سودی برای ایران ندارد و موجب می‌شود ایران شرکای تجاری خود را برای دور زدن تحریم از دست بدهد. همچنین پذیرش FATF را به فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور تعبیر می‌کند.

حجت عبدالملکی در توئیتی لوایح دولت درباره FATF را صد در صد به ضرر کشور خوانده و گفته این لوایح باعث می‌شود ایران شرکای تجاری خود را از دست بدهد.

او درباره چگونگی این تبادلات مالی هنگام تحریم‌ گفته است: فضای تراکنش‌های بانکی و مالی دنیا به قدری وسیع است که هیچ نوعی از تحریم‌ها چه تحریم‌های آمریکا و چه محدودیت‌های FATF نمی‌تواند مبادلات بانکی پولی و مالی یک کشور بزرگ مانند ایران را قفل کند.

اظهارات حجت عبدالملکی در مقابل برجام نیز همانند موضع‌گیری‌هایش درباره FATF است. او معتقد است که نتیجه برجام‌های نفتی، بانکی، هسته‌ای، زیست محیطی و فرهنگی، بردگی نسل‌ آینده است.

وی در فروردین امسال ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰ مردم با روی کار آمدن یک دولت انقلابی شاهد انقلاب در حوزه اقتصادی باشند.

پس از این که ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور سیزدهم انتخاب شد، گمانه‌زنی‌هایی درباره اعضای اقتصادی کابینه‌ دولت آینده زده شد. در این میان برای سمت‌های معاون اولی رئیس‌جمهور، وزیر اقتصادی و امور دارایی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت نفت و … پیشنهادهایی شده است. برخی می‌گویند ممکن است وزارت اقتصاد و دارایی به حجت عبدالملکی برسد.

برای اطلاع از دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره اعضای تیم اقتصادی پنج نفره روی لینک « رونمایی از تیم اقتصادی ۵ نفره رئیسی » کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرین

    دولت روحانی دولت نبود عذاب بود.سیری نبود فقر وگرسنگی بود.به بدن رمقی نبود پیری و کوفتگی بود.بدن ویتامینی نداشت بلکه غصه وکم خونی ویاس ونمک بود.بربدن گوشتی نبود بلکه پوستواستخوان بود.هرروز غم بود غم بود وماتم بود شکمها همیشه غوره غوره گشنگی بود.باران نبود عذاب بود.نان و آب و یارانه چرب وزیاد نبود بلکه استرس بود ترس بود وجیب خالی و بیکاری وبدبختی و شرمندگی بود هر چه بود گران وسمی بود مثل اینکه کنار جنسها مار سمی زنگی بیابان لوت بود.خلاصه دوزخ بود وجهنم بود.برود هرگز برنگردد این عذاب.شاعری کورد

    • ناشناس

      ینی الان دیگه از فرط سیری و چاقی می ترکی چقدر ساده ای و دل خجسته ای داری شما

  • مرتضی

    حجت الله عبدالملکی خیلی علی است برای وزارت جهاد کشاورزی، ایشان فردی مدیر، باسواد، ودارای روحیه انقلابی و بسیجی و کارآمد هستند انشالله که ایشان وزیر کشاورزی شون.

  • محمود

    کشور قحط الرجال! آقای رئیسی این بود استفاده از نخبه های کشور؟ اینا که همون آدمای قبلی درجه سه چهار هستن! مگه رسوایی گم شدن دکل نفتی دوران وزارت رستم قاسمی رخ نداد؟ الان همون شده وزیر نفت! اینم شده وزیر کار! کسی که به fatf و لغو تحریم اعتقاد نداره یعنی درد و فشار تحریم روی مردم رو درک نکرده

    • ناشناس

      داداش ، ایشون هیئت علمی ان

  • ناشناس

    آقای رئیسی فرمودند در انتخاب کابینه با کارشناسان و مردم مشورت می کنند.با توجه به کابینه پیشنهادی این سوال پیش می آید که با چه کسانی مشورت شده که نتیجه این کابینه است!! انسان یاد سهمیه بندی آزمون کنکور در سالهای گذشته می افتد که در یک آزمون علمی ،بی اهمیت ترین فاکتور علم بود.متاسفانه گروهی با درک نادرست از کلمه انقلابی هم به انقلاب هم به انقلابیون ضربه میزنند.پیش بینی شرایط آتی با این افراد سخت نیست…..فقر بیشتر فقرا….

  • ناشناس

    آقای روحانی مانند تمام انسانها مصون از خطا نیست در دوره اول ایشان شرایط خوب بود می توانید تمام قیمت ها را از اینترنت چک کنید مشکل با خروج ترامپ خودشیفته از برجام شروع شد و کرونا هم شرایط را سخت تر کرد اصولگرایان هم در عمل به ترامپ کمک کردند.کابینه آقای روحانی در مجموع بهتر از این کابینه بود.آقای روحانی با وجود کاستی هایش، اما یک مزیت داشت که نمی توان نادیده گرفت و آن روحیه انتقادپذیری ایشان بود. هر کس هر جا و در هر مکان و هر سمت شکایتی داشت به سادگی به ایشان انتقاد،توهین،افترا و فحاشی میکرد عملی که حتی به شکل انتقاد در آینده نزدیک بسادگی امکان پذیر نیست.رفتار بخشی از اصول گرایان تند رو مانند رفتاری است که گرگها دارند….موقع شکار متحد…در موقع ضعف یک گرگ او را می درند…موقع خواب یک چشمشان باز است و مراقب یکدیگرند چون به هم اعتماد ندارند…منظور همه أفراد نیست …انسانهای خوب همه جا هستند.

    • ناشناس

      آقای روحانی فرشته بود فقط فرشته عذاب بود بیشتر

    • ناشناس

      به نظر میاد در کنار تعامل با جهان اقتصاد را از درون هم باید محکم کرد که با رفتن یک نفر از برجام و سایر تکانه ها آسیب نبینه

    • ناشناس

      با توجه به چاپ پول فراوان در دوره اول روحانی، حتی اگر ترامپ هم برجام را ترک نمیکرد، ما در دوره دوم روحانی تورم شدید داشتیم.

  • ناشناس

    به نظرم انتخاب این فرد با توجه به دانش، تجربه و رویکردی که داره بویژه در حوزه کارآفرینی، بسیار هوشمندانه بوده.
    نگرانی یک عده هم کاملا قابل درکه، چون امثثال این جوان فرصت سوء استفاده رو از اونها می گیرن.

  • ناشناس

    دانش،تجربه،ایده ها و طرز بیان جناب آقای عبدالملکی مناسب تدریس در هنرستانهای فنی است.اگر هر شخص را در بهترین جایگاه قرار دهیم بهره وری بالا میرود.و مردم هم سود بیشتری نصیبشان میشود.

    • ناشناس

      واقعا” عالی بیان نمودی

  • ناشناس

    سلام اقای عبدالملکی من یک مشکلی دارم امیدوارم گره از کارم اول خدا بعدش شما باز کنید کاش می توانستم با شما تماس بگیرم خانم شرفی هستم از ابادان

  • ناشناس

    کاش می شد با شما تماس بگیرم اقای جحت عبدالملکی

  • علي اصغر كريمي

    قوانین کشور باید جایگاه جهاد و شیوه جهادی را به رسمیت بشناسد. برای جبهه جهادی فضای تنفس ایجاد شود.
    قانون هایی که ترویج سرمایه داری است مانع حرکت های موفق دولت و ملت می شود.
    قانون برنامه و بودجه باید نقش جبهه جهادی در اقتصاد – اجتماع – ……. تعیین تکلیف نماید ان شاءالله