کد مطلب: ۶۳۹۰۶۹

دیه سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

دیه سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه اعلام کرد که تا زمان ابلاغ مبلغ جدید دیه و تعیین تکلیف بیمه شخص ثالث، فعلا به روال سال جاری اقدام کنند و بعد از آن اختلاف نرخ دریافت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اقتصاد آنلاین طبق قانون معمولا در روزهای پایانی سال، مبلغ دیه سال بعد توسط قوه قضائیه تعیین تکلیف و اعلام می‌شود و به دنبال آن شورای عالی بیمه طی بررسی و محاسبات خود نسبت تعیین به نرخ بیمه شخص ثالث آن سال اقدام می‌کند اما در فاصله یک روز مانده تا پایان سال ۱۴۰۰ هنوز این روال طی نشده و مبلغ دیه مشخص نیست.

پیگیری از شرکت بیمه مرکزی درباره تکلیف بیمه شخص ثالث در ابتدای سال آینده با توجه به عدم تعیین تکلیف نرخ جدید با این اعلام همراه بود که امروز (۲۸ اسفندماه) شرکت بیمه مرکزی طی بخشنامه‌ای به شرکتهای بیمه شرایط صدور بیمه نامه شخص ثالث را تا زمان ارائه نرخ جدید اعلام کرده که بر اساس رویه سال جاری خواهد بود ولی بعد از اعلام نرخ ۱۴۰۱، باید اختلاف آن جبران شود.

در بخشنامه بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه آمد: "از آنجا که مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۴۰۱ تا کنون از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ نشده است، تا زمان ابلاغ مبلغ جدید ریالی دیه و بخشنامه بیمه مرکزی، کلیه شرکت های بیمه مکلفند بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده خود را بر اساس مفاد بخشنامه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ صادر و به بیمه گذار اعلام کنند که پس از ابلاغ ملبغ ریالی جدید دیه، جهت تکمیل پوشش های تعهدات بیمه نامه خود به شرکت بیمه مربوطه مراجعه و با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه ،الحاقیه افزایش تعهد دریافت کنند.

این در حالی است که برای امسال نرخ دیه در ماه های عادی به ۴۸۰ میلیون تومان و ماه‌های حرام به ۶۴۰ میلیون تومان افزایش یافت و به دنبال آن با مصوبه شورای عالی بیمه، نرخ بیمه شخص ثالث ٣٧ درصد رشد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرحان عاصی عبدالخانی

    متاسفانه رر کشور ما نرخ دیه انسان از هر چیز دیگری به مراتب پایین تر است و دیه یک فرد ایرانی ازیک ماشبن کره ای به مراتب پایین تر است.قیمت سانتافه در نظر بگیرید ودیه کامل یک مرد ایرانی یعنی هر یک سانتافه کره ای ۴ تا ایرانی می ارزه .حالا اگه برجام هم به نتیجه نرسه سانتافه میشه ۱۰ تا ایرانی می ارزه.

  • ناشناس

    واقعا جای تاسف داره من پسر ۲۳ سالمو در تصادف اتوبوس از دست دادم سال ۹۷ ولی هنوز دیه ای به ما ندادن

    • ناشناس

      خداصبرتون بده واقعا😭

  • محمد

    منتظر نتیجه برجام هستن اخه باید دیه رو با توجه به رشد تورم اون سال اعلام کنن

  • ناشناس

    چرا نرخ ایه رو اعلام نمیکنید مردمو بلاتکلیف گذاشتید اخه.

  • ناشناس

    علت اینکه نرخ دیه رو اعلام نکردن اینه که اگر بخوان شرعی حساب کنن(100 شتر و قیمت هر شتر 25 الی 30 میلیون) نرخ دیه خیلی بالا میره و شرکت های بیمه قبول نمیکنن و همچنین قیمت بیمه ثالث چند برابر میشه.

  • پریسا سعادت

    من تا حالا نه دیه دادم نه گرفتم وای واقعا قیمت جون ادم خیلی نسبت به هر چیزی ارزونه کسی که پولداره راحت میتونه هر جنایتی بکنه و از زیرش در بره خیلی میبینم اونی که یه لندکروز داره یعنی خون ۸ تا ادمو میتونه بده و این انسانیتو زیر سوال میبره

  • ناشناس

    اگر بخوان دیه نسبت به سالهای قبل اعلام کنند.که طبق نرخ تورم سالانه که بانک مرکزی اعلام میکنه افزایش میدن .که نزخ تورم سالانه ۱۴۰۰ اعلام شد ۴۵ درصد

  • ناشناس

    مردم بلاتکلیف ماندن. لطفا خبرگزاری پیگیری کنه

  • مجید

    نرخ دیه جدیدی ک اعلام شده اصلا عدالت و قانونی توش نیست ۶۰۰میلیون ن ب تورم میخوره ن ب قیمت شتر از کجا درآوردین این مبلغو؟؟؟

  • ناشناس

    ۲۵صدم درصد دیه کامل امسال چقدر میشه؟!