کد مطلب: ۴۲۴۵۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۷۶ درصدی زیان انباشته طی یک‌سال / بدهی این بانک از دارایی‌اش فراتر رفت

رشد 76 درصدی زیان انباشته طی یک‌سال / بدهی این بانک از دارایی‌اش فراتر رفت

زیان انباشته بانک پارسیان در پایان آذر ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 68 درصد افزایش داشته و به بیش از 5.8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بانک پارسیان تازه‌ترین گزارش عملکرد حسابرسی نشده خود را به ثبت رساند که نشانی از بهبودی در وضعیت این بانک مشاهده نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس عملکرد ۹ماهه ابتدایی امسال، زیان انباشته بانک پارسیان در پایان آذر ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 68 درصد افزایش داشته است.

زیان انباشته بانک پارسیان در پایان آذر ماه امسال به بیش از 5.8 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به ابتدای سال جاری 56 درصد رشد داشته است.

بالاترین زیان انباشته در میان بانک‌های کشور با ۲۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان متعلق به بانک سرمایه است.

زیان انباشته بانک پارسیان بیش از 2.5 برابر سرمایه‌اش است. آخرین سرمایه ثبت شده برای این بانک معادل 2.3 هزار میلیارد تومان است.

852

بانک پارسیان در 9ماهه ابتدایی امسال بیش از 10 هزار میلیارد تومان سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده است.

بدهی بیشتر از دارایی

صورت‌های مالی ۹ماهه امسال این بانک نشان می‌دهد بدهی بانک پارسیان بیش از دارایی آن بوده، به طوری که این بانک معادل 102 درصد دارایی خود بدهی دارد. میزان دارایی بانک پارسیان در پایان آذر ماه امسال 131 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که بدهی‌اش به بیش از 133 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بدهی این بانک طی 9ماهه ابتدایی امسال به بانک مرکزی با رشد چهار درصدی به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده، از سوی دیگر بدهی بانک پارسیان به بانک‌های دیگر طی این دوره 46 درصد رشد داشته است.

میزان سپرده‌گذاری در بانک نیز با کاهش مواجه بوده و از ۱۷٫۹ هزار میلیارد تومان در ابتدای امسال به ۱۷٫۶ هزار میلیارد تومان در پایان آذر ماه امسال رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از بس حق و ناحق میکنه تو حقوق و مزایای بین نیروی شرکتی و ثابتش

  • ناشناس

    الان همه بانک‌ها زیان ده هستند. کدوم بانکه که زیان ده نباشه.