فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۰۶۰۳۲

سفر رئیسی به سوریه/ امضا برنامه همکاری میان ایران و سوریه

سفر رئیسی به سوریه/ امضا برنامه همکاری میان ایران و سوریه

رئیس جمهور کشورمان در سفری رسمی وارد سوریه شد. رئیسی در گفتگو با بشار اسد روابط دو کشور را مملو از تجارت دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز رئیسی به سوریه سفر کرد.

برنامه جامع همکاری راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه امضا شد

مراسم امضاء تفاهم‌نامه‌ها با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هیئت‌های همراه برگزار شد.

پس از چهار ساعت مذاکرات فشرده روسای جمهور ایران و سوریه، مراسم امضاء تفاهم‌نامه‌ها با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هیئت‌های همراه برگزار شد.

در این مراسم برنامه جامع همکاری راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه به امضای دو رئیس‌جمهور رسید. همچنین 8 یادداشت تفاهم بین وزرای دو کشور امضاء شد.
امضای یادداشت‌های تفاهم همکاری در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی، راه‌آهن، گواهی‌نامه دریایی، هواپیمایی، مناطق آزاد، نفت، زلزله، و ارتباطات و فناوری در این مراسم به وسیله وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، اقتصاد، نفت و ارتباطات بین دو کشور انجام شد.

بازتاب گسترده سفر رئیسی به دمشق در رسانه‌های عربی

رسانه‌های عربی سفر امروز(چهارشنبه) رئیس جمهور ایران به سوریه و دیدار با همتای سوری خود را به طور گسترده بازتاب دادند.

رئیسی: سوریه با وجود تهدیدها و تحریم‌ها پیروز شد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیسی در دمشق گفت : روابط سوریه و ایران، روابط غنی و پرباری و مملو از تجارب است، به این دلیل که حتی در دوره های سخت و دشوار هم روابط باثبات و ثابتی بود با وجود توفان های شدید سیاسی و امنیتی که منطقه خاورمیانه را درنوردید.

رئیسی هم در این دیدار گفت: دولت و ملت سوریه دشواری ها و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند، امروز می توانیم بگوییم که شما این مشکلات را پشت سر گذاشتید و با وجود تهدیدها و تحریمهایی که علیه شما تحمیل شد، توانستید پیروز شوید.

استقبال رسمی بشار اسد از رئیسی

رئیس‌جمهور سوریه در مراسمی رسمی از سید ابراهیم رئیسی استقبال کرد.

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز چهارشنبه با دعوت رسمی و به‌منظور سفری دو روزه وارد سوریه شده بود، در کاخ مردم این کشور مورد استقبال رسمی بشار اسد قرار گرفت.

استقبال مردمی از رئیسی در دمشق

جمعیت زیادی در فرودگاه دمشق از رئیس جمهور کشورمان استقبال کردند.

به گزارش العالم، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران که صبح امروز (چهارشنبه) در سفری رسمی وارد دمشق شد با استقبال گسترده مردم در فرودگاه این شهر مواجه شد.

استقبال کنندگان پرچم های ایران و سوریه را در دست داشتند و با سر دادن شعار، به سید ابراهیم رئیسی خوش آمدگویی گفتند.

وی قرار است با بشار اسد در کاخ ریاست جمهوری سوریه دیدار کند.

سفیر ایران در سوریه: در جای درست تاریخ ایستادیم

سفیر ایران در دمشق گفت: ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه جشن پیروزی ‎مقاومت و نشانگر سیاست اصولی ما در حمایت از دولت و ملت سوریه است .

حسین اکبری در صفحه توییتر خود با اشاره به سفر امروز رییس جمهور اسلامی ایران به سوریه نوشت :« ورود رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به سوریه جشن پیروزی ‎مقاومت و نشانگر سیاست اصولی ما در حمایت از دولت و ملت سوریه می‌باشد.
ما در جای درست تاریخ ایستادیم و ‎باهم پیروز شدیم.»

رئیسی و هیئت همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.

دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر رئیسی به سوریه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.