کد مطلب: ۳۸۱۲۰۲

قیمت پژو ۴۰۵ به ۷۲ میلیون تومان می‌رسد / سقوط آزاد قیمت خودرو در بازار

قیمت پژو 405 به 72 میلیون تومان می‌رسد / سقوط آزاد قیمت خودرو در بازار

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: قیمت خودرو کاهشی قابل توجه را در روزهای اخیر تجربه کرده است اما هنوز حباب خودرو تخلیه نشده است.

اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهند، روند ریزش قیمت خودرو سرعت خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اعلام این مطلب افزود: قیمت خودرو کاهشی قابل توجه را در روزهای اخیر تجربه کرده است اما هنوز حباب خودرو تخلیه نشده است چرا که عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز مناسب نیست.

وی به افزایش قیمت خودرو از سوی برخی خودروسازان نیز اشاره کرد و گفت: کرمان خودرو امسال در چند نوبت قیمت‌هایش را افزایش داده است در حالی که دلیلی برای این اقدام نبود. همین افزایش قیمت از سوی کارخانه سبب می شود بازار با سکته روبرو شود.

او با اشاره به اینکه ریزش قیمت‌ها امروز بسیار قابل توجه است، گفت: امروز قیمت خودروی ۴۰۵ هرچند از سوی برخی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده است اما همکاران ما این خودرو را بالاتر از ۸۰ میلیون تومان نمی‌خرند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها همچنان در حال کاهش است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنم در روزهای آینده قیمت این خودرو به ۷۲ میلیون تومان برسد چرا که اگر قرار باشد این قیمت ۵ درصد بالاتر از تحویل قیمت کارخانه باشد، در همین حد و اندازه خواهد بود.

موتمنی با اشاره به اینکه قیمت پژو پارس نیز از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، گفت: خودروی پژو پارس امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالا با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

او درباره قیمت کنونی خرد و فروش پراید گفت: پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است اما بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت پراید ۱۱۱ همچنان در محدوده ۵۲ میلیون تومان باقی مانده؟ توضیح داد: دلیل ماندگاری قیمت این است که این مدل خودرو از سوی سایپا عرضه نمی‌شود و در صورت عرضه به سرعت قیمت آن کاهش خواهد یافت.

به گفته وی پژو ۲۰۶ نیز به شدت با کاهش قیمت روبروست. او در این خصوص افزود: این خودرو پیش‌تر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان رسید اما امروز کسی ان را بالاتر از ۹۰ میلیون تومان نخرید و در روزهای اینده قیمت این خودرو ۸۲ میلیون تومان می‌شود. به گفته وی کف قیمتی ۲۰۶ همان ۵۸ میلیون تومانی است که در بهمن ماه سال گذشته در بازار بود.

این فعال صنفی درباره میزان کاهش قیمت خودرویی مانند سانتافه که تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود، گفت: این خودرو امروز ۸۴۰ میلیون تومان نیز فروش نرفت یعنی بازار کاهش ۲۶۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو را نیز کافی نمی‌داند.

او تاکید کرد: سوناتا نیز با کاهش صد میلیونی قیمت به ۷۵۰ میلیون رسیده و خودروی توسان نیز حتی با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان خریدار ندارد.

وی درباره وضعیت قیمت پژو ۲۰۰۸ نیز گفت: این خودرو تا هفته قبل ۳۳۲ میلیون تومان بود اما امروز همکاران آن را به قیمت ۳۰۰ میلیون نیز نخریدند و پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو نیز به حدود ۲۸۰ میلیون تومان برسد.

وی گفت: ما قبلا هم هشدار داده بودیم که اگهی‌های فیک در فضای مجازی سبب شده است قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد چرا که از فرودین ماه تا کنون نیز نه قیمت ارز افزایش یافته و نه تغییر جدیدی در این بازار رخ داده است.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقا نخرید خواهش میکنم نخرید نخرید

  • غریبه

    متاسفم براتون این حق مردم بیچاره نیست ….[…]

  • حسین

    سلام،همه میگن نخرید،ولی گوش ندید بخرید،چون مثل من پیاده میمونید اگه نخرید،قیمتها هم داره میریزه،اره داره میریزه.

    • رخسار

      خوب داداش تو اونموقع که باید میخریدی نخریدی یا نشده بخری، موقعشم از یک سال قبل به عقب بوده. الان دیگه بخری ضرره نخری هم ضرره.

  • خسروخان قشقایی

    نخرررررریدددد[…]

  • ناشناس

    خودرو ساز پژو۴۰۵ که تا یک سال قبل ۳۰میلیون به مشتری میداده الان ۶۷میلیون به فروش میرسونه یعنی چیزی درحدود ۱۲۰در صد افزایش قیمت ازسوی خودو ساز وباز هم میگویند با این قیمتها ماداریم ضرر میدیم ودر حال ورشکستگی هستیم

  • ناشناس

    خودرو سازی مانند ایران خودرو تا یک سال قبل به عنوان مثال پژو۴۰۵ اس ال ایکس ۳۱تحویل یک ماهه به مشتری میداد الان همان خودرو در فروش فوری ۶۸ میلیون قیمت گذاشته ولی باز هم میگویند ما با این قیمتها داریم ضرر وزیان میدیم وصحبت از ورشکستی میکنند واقعا شرم اوره

  • ناشناس

    اگه كسي ادم باشه بااين قيمتهاي نجومي نميخره.كساني هم اينجاميگن قيمت خوبه دلال هستندكه پدرمردم رادراوردن

  • ناشناس

    متاسفانه یکاری کردن که دیگه عمرن‌ بتونن کارشونو درس کنن بعضی از مردم پژو را ۸۰ ملیون خریدن بعد حتی اگه قیمت را بیارن پایین رو همون قیمت اول که ۳۲ ملیون بشه بازم‌مردم ضرر بزرگی میکنن نخریم بدون وسیله میمونیم واقعا اذیت میشیم بخریم گرون که خریدیم اینقدر فکر میکنی که داغون میشی یه دفه میبینی قیمت میاد پایین کلی ضرر میکنی حالا اینو کی از مسئولان جواب میده که اگه قیمت امد پایین بعد میری نمایندگی میگن بت قیمت ۶۸‌ملیون‌میری بازار قیمت‌ ۸۰‌ملیون واقعا مملکت‌بی صحاب شده

  • حسن ف

    سلام. اگر واقعا این قیمت های فضایی رو به قیمت های قبل و واقعی تبدیل کنند جای امیدواری است البته اگر همه با هم دست به دست بدهیم. خیلی خوبه

  • ناشناس

    خودرو ارزان نمیشود چرا نمیفهمید که ماتحریم هستیم شما فکر میکنید شرکت ایران خودرو تمام قطعات ماشین رو خودش درست میکنه نه داداش بیشترشون وارداته همین هم باعث افزایش قیمت میشه بازار از کنترل خارج شده نمیتونن کنترل کنن ۴۰ سال پیش پراید از رده خارج شده حالا تو ایران تازه داره مد میشه/ ۵۰ ملیون /