کد مطلب: ۴۳۹۳۵۷

آخرین اخبار سیل در کشور / سیلاب جان ۵ نفر را در فارس گرفت

آخرین اخبار سیل در کشور / سیلاب جان ۵ نفر را در فارس گرفت

از روز گذشته استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و هرمزگان درگیر سیل و حوادث جوی بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی هلال احمر در ۱۳ استان‌ متاثر از سیل و آب‌گرفتگی از تاریخ سوم فروردین تا صبح امروز (چهارم فروردین) اظهار کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و هرمزگان درگیر سیل و حوادث جوی بودند.

او با اشاره به اینکه ۱۷۸ نفر در قالب ۵۲ تیم امدادی به مناطق متاثر از سیل اعزام شدند، افزود: نیرو‌های امدادی در ۲۳ شهر و روستا و چهار محور کوهستانی امدادرسانی کردند.

سلیمی با اشاره به مفقود شدن سه نفر در استان‌های هرمزگان و بوشهر افزود: تا کنون به ۳۵۰ نفر امدادرسانی شد و ۱۲ نفر به مناطق امن منتقل شدند و یک نفر در بوشهر و دو نفر در بندرعباس بر اثر حوادث جوی فوت کردند.

او بیان کرد: در این مدت از ۲۰ واحد مسکونی تخلیه و ۱۰ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

سیل در شیراز

در شیراز نیز حسن همتی، از جان باختن پنج نفر در اثر بارندگی در کوه در حوادث سیلاب روز گذشته در استان سخن گفت و افزود: چهار نفر دیروز در شهرستان مهر - گله دار مفقود شدند که از شب گذشته جستجوها توسط نیروهای بسیج و هلال احمر ادامه داشت که متاسفانه امروز اجساد را پیدا کرده‌اند.

او افزود: اورژانس در حادثه فوق ماموریتی نداشته است.

همتی ادامه داد: همچنین جاری شدن رودخانه دشت گبر روستای کاریان بخش جویم لارستان، جان یک نفر را گرفت.

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌‌های پزشکی استان فارس از مردم نیز خواست نکات ایمنی را رعایت کنند از جمله به بستر رودخانه‌‌ها و مسیل‌‌ها نزدیک نشوند و از صعود به ارتفاعات و رفتن به دریا خودداری کنند.

به گفته رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس بارش‌های چند روز اخیر در استان، خسارت ‌هایی در بخش‌های زیربنایی و تاسیسات، کشاورزی، دادمداری بعضی از شهرستان‌‌های جنوبی استان برجای گذاشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.