کد مطلب: ۴۴۱۳۴۰

رئیس اتحادیه میوه فروشان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت لیمو گران شد / فروش آنلاین میوه به خاطر شیوع کرونا

قیمت لیمو گران شد / فروش آنلاین میوه به خاطر شیوع کرونا

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان تهران می‌گوید: در میادین میوه و تربار مرکزی هر کیلو لیمو ترش به قیمت ۳۰ هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه می‌شود. همچنین قیمت هر کیلو لیمو شیرین نیز به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت میوه در آستانه ماه رمضان گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: طبق سنوات سال‌های قبل تقاضا در بازار میوه افزایش و قیمت میوه در آستانه ماه رمضان گران می‌شود. البته این افزایش قیمت میوه مقطعی است و بیشتر در اقلام سبزیجات همچون هویج و گوجه مشهود است.

اسدالله کارگر با اشاره به قیمت لیمو شیرین و لیمو ترش اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا قیمت دو میوه لیمو ترش و لیمو شیرین در بازار گران شد. به طوری‌که در میادین میوه و تربار مرکزی هر کیلو لیمو ترش به قیمت ۳۰ هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه می‌شود. همچنین قیمت هر کیلو لیمو شیرین نیز به ۲۲ هزار تومان رسیده است. باید اشاره کرد که واحدهای صنفی نقشی در گرانی کالا ندارند، بلکه گرانی کالا از مبدا توزیع شروع می‌شود.

او با اشاره به وضعیت بازار میوه تصریح کرد: پیش‌بینی ما این بود که در شب عید حدود هزار تن میوه فروخته شود، این در حالی است که تقاضا برای خرید میوه شب عید به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافت و پیش‌بینی فروش کالا برای ما محقق نشد.

کارگر گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی میوه فروشی در سطح شهر باز هستند و خدمات‌رسانی می‌کنند، اما نحوه فروش کالا توسط واحدهای صنفی آنلاین شده است. افراد با استخدام پیک‌های موتوری کالاهای مورد نظر را تلفنی ثبت سفارش و حمل و نقل آن به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در هر حال در این شرایط ۹۸ درصد واحدهای صنفی میوه فروشی باز هستند اما روند فعالیت آنها ضعیف شده و استقبال مردم برای خرید میوه کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.