کد مطلب: ۷۵۱۹۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت دلار امروز ۱ بهمن ۱۴۰۱ / مسیر دلار دوباره تغییر کرد!

قیمت دلار امروز 1 بهمن 1401 / مسیر دلار دوباره تغییر کرد!

در نخستین روز از بهمن‌ماه 1401، دلار در بازار آزاد کانال جدیدی را فتح کرد تا نشان دهد این واقعیت‌های سیاسی و اقتصادی است که بر روند قیمت دلار اثرگذار است و بازارساز نمی‌تواند بی‌توجه به این پارامترها، مسیر قیمت‌ها را کنترل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نخستین روز معاملاتی هفته جدید، قیمت دلار افزایشی شد. پیش از این قیمت‌ها در معاملات فردایی خبر از رشد قیمت دلار می‌داد و بر همین اساس امروز اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی هم رشد را تجربه کرد.

قیمت دلار در آخرین معاملات نقدی وارد کانال قیمتی جدید شد. روند رو به رشد قیمت دلار با تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران از سر گرفته شد و بر معاملات بازار اثر گذاشت.

آخرین قیمت دلار توافقی در بازار متشکل ارزی اما با فاصله زیادی از قیمت دلار آزاد قرار دارد و امروز به 38 هزار و 903 تومان رسیده است.

در همین حال آخرین نرخ صرافی‌ها نیز که در سایت بازار متشکل ارزی ثبت شده، عدد 39 هزار و 292 تومان را نشان می‌دهد که این رقم نیز همچنان فاصله زیادی با قیمت دلار آزاد دارد.

نرخ نیمایی نیز که توسط رئیس جدید بانک مرکزی در قیمت 28 هزار و 500 تومان فریز شده و حتی رقابت‌ معامله‌گران در این بازار نیز قیمت را به بازار آزاد نرسانده است.

قیمت دلار امروز 1 بهمن 1401

دلار در بازارهای همسایه

در بازارهای همسایه نیز قیمت دلار افزایشی بوده است. معاملات نقدی دلار سلیمانیه هم امروز کانال جدیدی را فتح کرد. در بازار هرات هم قیمت دلار رشد داشته و معاملات نقدی آن در کانال 43 هزار تومان انجام می‌شود. قیمت دلار در بازار فردایی هرات هم افزایشی است.

مناسبات سیاسی ایران و قدرت‌های جهانی در حال ارسال سیگنال‌های افزایشی به بازار ارز است. در این میان در فضای اقتصادی نیز روزنه امیدی برای گشایش و بهبود اوضاع دیده نمی‌شود. در همین حال آن طور که از وضعیت بازار ارز پیداست، دست بازارساز هم برای اتکا به سیاست همیشگی ارزپاشی خالی شده است.

معامله‌گران ارز، بازار را در ماه‌های پیش رو افزایشی پیش‌بینی می‌کنند مگر اینکه خبر سیاسی خاصی شنیده شود و یا اینکه دولت اقدام مناسبی برای کنترل تورم انجام دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا ب خوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رئیس جمهور زمان روحانی میگفت خوب که من نشدم رئیس جمهور وگرنه دلار میشد۵۰۰۰هزارتومن الان که شدی تمام قله ها را فتح میکنه راستی چخبر از دکتری اقتصاد با معدل ۱۹خورده ای که واحد پول میخواست اول کنه باشعار هیچ کاری نمیشه جزعمل

  • ناشناس

    از دکتری اقتصاد با معدل ۱۹خورده چخبر چطور شد ارزش پول که تو دنیا میخواست اول بشه

    • ناشناس

      هنوز هم به آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه باور دارید عزیزان یا کمه؟؟؟؟

  • ناشناس

    رئیس جمهور زمان روحانی میگفت خوب که من نشدم رئیس جمهور وگرنه دلار میشد۵۰۰۰هزارتومن الان که شدی تمام قله ها را فتح میکنه باشعار هیچ کاری نمیشه جزعمل

  • فرهاد

    مهترینش و اصلیش دلار تو دبی هست

  • فرهاد

    مهترینش دلار در دبی هست

  • m

    ای دا ای بیداد چه میتوان کرد خدا خودت نجاتمون بده از اینهمه ظلم گرونی فقر 😭

  • ناشناس

    واسه ما مردم عادی فرقی نمی کنه دلار چه 44چه 100تومن نمی خوایم بخرید و نه می خوایم بفروشیم در هر دو صورت دو صورت پول نداریم

  • ناشناس

    نظری ندارم ببینم رئیسی حرفی برای گفتن داره اقتصاددانان که قرار بود به خط باشند کجایند؟

  • ناشناس

    نظری ندارم

  • محمد رضا ضد شاه

    خطاب به رئیس بانک مرکزی ،باید مسئولین بعد از مصوبه اقتصادی در قرنطینه باشند تا مصوبه قبل از اجرا با رانت دست دلالان قرار نگیره