کد مطلب: ۷۵۸۰۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی همچنان در جا می‌زند

قیمت دلار امروز 17 بهمن 1401 / اسکناس آمریکایی همچنان در جا می‌زند

قیمت دلار امروز همچنان تحت تاثیر سیاست‌های تثبیتی دولت، در پله چهارم کانال 40 هزار تومان قرار دارد؛ این در حالی است که این اسکناس آمریکایی روز گذشته یک کانال صعود را تجربه کرده و دوباره به کانال قبلی خود بازگشته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز همچنان در پله چهارم کانال 40 هزار تومان به سر می‌برد و در همین محدوده کمی نوسانات افزایشی داشته است.

طی روزهای تعطیل گذشته و در معاملات فردایی قیمت دلار وارد کانال بالاتر شد، اما در این کانال باقی نماند و مجددا به کانال قبل بازگشت.

قیمت دلار امروز 17 بهمن 1401

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار سلیمانیه امروز وارد کانال بالاتر شده و اکنون 45 هزار 250 تومان قیمت دارد. دلار هرات نیز اکنون 44 هزار 280 تومان ثبت شده است.

قیمت درهم نیز روندی افزایشی را طی کرده و اکنون 12 هزار 420 تومان قیمت دارد. قیمت دلار درهم نیز پله پنجم کانال 40 هزار تومانی را نشان می‌دهد.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

در حال حاضر قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 43 هزار 137 تومان ثبت شده و قیمت فروش دلار صرافی ملی نیز 43 هزار و 569 تومان تعیین شده است. نرخ اسکناس آمریکایی در این بازارها نسبت به روز گذشته نوسانات محدودی را تجربه کرده‌ است.

دلار این روزها نوسانات خود را در حالی طی می‌کند که دیگر هیچ خبری از سوی برجام به آن سیگنال رشد یا کاهش نمی‌دهد. قیمت این اسکناس تحت تاثیر سیاست‌های تثبیتی بانک مرکزی همچنان در پله چهارم کانال 40 هزار تومان قرار دارد.

البته کارشناسان معتقدند مشکلات بازار دلار را نمی‌توان به صورت داخلی حل کرد و تا زمانی که مشکلات اقتصاد ایران به طور کلی حل نشود خطر جهش قیمت دلار وجود دارد.

افزایش میزان معوقات تسهیلات ارزی

بر اساس داده‌های گزارش نماگرهای اقتصادی سه ماهه اول سال1401 بانک مرکزی، نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات ارزی 18.8 درصد بوده است. به گزارش دنیای اقتصاد، آمارها نشان می‌دهد که این میزان نسبت به اسفند سال 1400، معادل 74.1 درصد رشد داشته است.

در فروردین سال جاری، از کل میزان تسهیلات ارزی، 16.4 درصد مربوط به تسهیلات غیرجاری ارزی است. همچنین در اردیبهشت و خرداد، این میزان 17.4 و 18.8 درصد بوده و روندی صعودی را در این سه ماه طی کرده است.

آمارها نشان می‌دهد که در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری میزان تسهیلات غیرجاری نسبت به کل تسهیلات ارزی، نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب با رشد 40.2، 97.7 و 86.1 درصدی مواجه شده است.

این افزایش در نسبت تسهیلات غیرجاری ارزی، مشکل‌ساز خواهد بود؛ به‌طوری‌که میزان تسهیلات‌دهی ارزی را کاهش خواهد داد.

یکی از عوامل این افزایش در عدم بازپرداخت تسهیلات ارزی در سررسید، افزایش نرخ ارز و عدم توانایی بازپرداخت گیرندگان تسهیلات باتوجه به نرخ‌های جدید است.

آخرین اخبار حوزه ارز را در صفحه اخبار ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.