خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۷۵۲۶

گزارش تجارت‌نیوز از بازار ارز:

رشد قیمت دلار متوقف شد؟

رشد قیمت دلار متوقف شد؟

قیمت دلار چند روزی است از مسیر رشد هفته‌های گذشته بازمانده و در کانال‌های پایین‌تر درجا می‌زند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز هم از ابتدای معاملات، در کانال 35 هزار تومانی در جا زده و در نیمه پایینی این کانال افت و خیز دارد. به نظر می‌رسد سیاست‌‌های بازارساز طی روزهای گذشته به تدریج توانسته است قیمت دلار را تثبیت کند. با این حال اما بازار با خبرهای سیاسی و اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و تحت تاثیر این خبرها با نوسان روبروست.

بانک مرکزی از روز گذشته فروش اوراق ارزی را آغاز کرده است. این اوراق برای تقاضای هزار تا 4 هزار دلار در نظر گرفته شده و سررسید آن نیز سه ماهه است. ضمن آنکه خریداران می‌توانند در زمان سررسید، معادل ریالی یا دلاری آن را دریافت کنند. مشروط بر آنکه در صورت درخواست دریافت دلار در زمان سررسید، باید هفت درصد به بانک مرکزی حق‌الوکاله نگهداری اسکناس دلار را بپردازند.

به نظر می‌رسد عرضه این اوراق یکی از دلایل متوقف کردن رشد شارپی قیمت دلار - که طی هفته‌های اخیر دیده شده بود - باشد. علی طباطبایی کارشناس بازار سرمایه روند قیمت دلار در هفته جاری را کاهشی پیش‌بینی کرده و به تجارت‌نیوز گفته است که رشد شدید قیمتی برای دلار دیده نمی‌شود. او نیز بر سیاست تازه بازارساز تاکید و اظهار کرده است که به نظر می‌رسد انتشار اوراق ارزی اثر افزایش قیمت دلار در بازار را کنترل کرده و به جمع‌ کردن نقدینگی از بازار نیز کمک کرده باشد.

با این حال اما روز گذشته قیمت دلار صرافی ملی 1300 تومان افزایش را تجربه کرد که اقدامی کم‌سابقه بوده است؛ بدین ترتیب اختلاف قیمت این نوع دلار با دلار بازار آزاد اندکی کاهش یافت.

گفتنی است در بازارهای همسایه نیز امروز دلار هرات همچنان در کانال 34 هزار تومانی باقی مانده است. دلار سلیمانیه هم کانال 35 هزار تومانی را از دست داده و امروز در کانال 34 هزار تومانی معامله می‌شود.

خبرهای بیشتر درباره ارز را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.