خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۰۵۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا کانال عوض کرد/ سیگنال بازار ارز به طلا رسید

قیمت طلا کانال عوض کرد/ سیگنال بازار ارز به طلا رسید

قیمت طلا امروز سیگنال بازار ارز را گرفت و یک کانال بالاتر رفت. امروز 11 تیر ماه قیمت هر گرم طلا به دو میلیون و 400 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت طلا ظرف یک ماه گذشته در کانال دو میلیون و 300 هزار تومان مانده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز مرز روانی 49 هزار و 800 تومان را پشت سر گذاشت و به 49 هزار و 900 تومان رسید. قیمت دلار فردایی هم 50 هزار و 100 تومان شد. به نظر می‌رسد که بازار ارز از مذاکرات هسته‌ای ناامید شده و دیگر امید چندانی برای احیای برجام ندارد.

حالا بازار طلا و سکه هم این سیگنال را از بازار ارز گرفته و قیمت‌ها امروز کمی افزایش یافته است. قیمت طلا به گرمی دو میلیون و 400 هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی از کانال 28 میلیون وارد یک کانال بالاتر شد و 29 میلیون و 200 هزار تومان قیمت خورد که نشان از افزایش 400 هزار تومانی آن دارد. قیمت سکه بهار آزادی 25 میلیون و 800 هزار تومان شد که نسبت به روز گذشته افزایش چندانی نداشت. قیمت نیم سکه 15 میلیون و 800 هزار تومان شد و ربع سکه هم با افزایش 100 هزار تومانی به 10 میلیون و 800 هزار تومان رسید. سکه گرمی هم با 100 هزار تومان افزایش به 6 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

11 تیر

البته افزایش قیمت سکه و طلا چندان زیاد نیست اما نکته قابل توجه تغییر کانال قیمتی طلا و ارز است که بعد از مدت‌ها رخ داد. البته کارشناسان اقتصادی می‌گویند قیمت سکه اگر به کانال 29 میلیون و 600 هزار تومان برسد، تغییر معناداری را تجربه کرده و می‌توان گفت که قیمت سکه اگر به چنین رقمی برسد، وارد کانال صعودی می‌شود و می‌تواند از آنجا برای ورود به کانال 30 میلیون تومانی خیز بردارد.

البته افزایش قیمت طلا ی داخل در حالی است که طلای جهانی روند نزولی دارد. گزارش‌های جهانی می‌گوید که بعید است قیمت طلا در هفته جاری در کانال 1900 دلار باقی بماند. پیش‌بینی‌ها می‌گوید احتمالا در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران از طلا دور شوند زیرا فعالیت‌های اقتصادی قوی برای حمایت از دارایی‌های پرریسک ادامه دارد. اما روند داخلی قیمت طلای جهانی وابسته به قیمت دلار است و احتمالا با ادامه روند افزایشی قیمت دلار، باید منتظر افزایش قیمت طلای داخلی هم باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.