کد مطلب: ۷۰۷۳۷۲

مبادلات تجاری ایران و ترکیه افزایش یافت

مبادلات تجاری ایران و ترکیه افزایش یافت

مبادلات تجاری ایران و ترکیه با رشد ۲۹درصدی از چهار میلیارد دلار گذشت. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند مبادلات تجاری ایران و ترکیه در هشت ماه نخست سال میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

به نقل از تسنیم، اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۹درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴میلیارد و ۳۳۲میلیون دلار رسید.

آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور طی دوره ژانویه تا اوت سال جاری میلادی رشد ۲۹درصدی داشته است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۸ ماهه ژانویه تا اوت سال جاری میلادی ۴میلیارد و ۳۳۲میلیون دلار اعلام شده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳میلیارد و ۳۴۴میلیون دلار اعلام شده بود.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه رشد کرد

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۲۲ با رشد ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به یک میلیارد و ۹۵۰میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا اوت سال قبل یک میلیارد و ۷۵۲میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

رشد واردات ترکیه از ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی بیش از چهار برابر رشد صادرات این کشور به ایران بوده است. واردات ترکیه از ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی رشد قابل توجه ۴۹درصدی داشته و به دو میلیارد و ۳۸۲میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا اوت سال قبل یک میلیارد و ۵۹۲میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

تراز تجارت دو کشور در ۸ ماهه ژانویه تا اوت ۲۰۲۲ به میزان ۴۳۲میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

بر اساس این گزارش ترکیه در ماه اوت امسال ۲۴۸میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲۳۷میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. صادرات ترکیه به ایران در این ماه ۱٫۲درصد و واردات از ایران ۱۰درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.