به گزارش تجارت نیوز، مهدی جهانگیری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان، بازگشایی سفارت یونان در تهران را گامی مهم در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و گفت: فعال شدن مجدد این نمایندگی دیپلماتیک به توسعه تعاملات بخش خصوصی و افزایش همکاریهای مشترک کمک خواهد کرد.
جهانگیری با اشاره به آغاز مجدد ارائه خدمات سفارت یونان از ۷ تیرماه ۱۴۰۵، اظهار داشت: تسهیل امور کنسولی و صدور روادید از مطالبات مهم بخش خصوصی بوده و میتواند زمینه حضور گستردهتر هیأتهای تجاری، برگزاری نشستهای مشترک و شناسایی فرصتهای جدید همکاری را فراهم سازد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان همچنین به ظرفیتهای همکاری دو کشور در حوزههایی مانند حملونقل دریایی، گردشگری، انرژی، صنایع غذایی، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی اشاره و ابراز امیدواری کرد با ازسرگیری کامل فعالیت سفارت، فصل تازهای از همکاریهای اقتصادی و تجاری میان ایران و یونان آغاز شود.