کد مطلب: ۳۶۶۹۹۰

دو عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

موج جدید بیکاری در راه است

موج جدید بیکاری در راه است

دو عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران می‌گویند: برخی بنگاه‌ها که از پس هزینه‌های سربار بر نیایند قطعا در فصل بهار تعدیل نیروی انسانی خواهند داشت که در این شرایط ممکن است در سه ماه نخست سال جاری با موج جدید بیکاری رو به رو شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پیام توییتری خود اعلام کرده است افزایش غیرمنطقی مزد،موج گسترده تعدیل نیروی انسانی را در پی داشته است.این تعدیل‌ها از طریق کاهش تقاضا منجر به تشدید رکود می‌شوند و با جدا کردن بخشی از نیروی کار از فرصت آموزش و تجربه اندوزی در فضای کار به کیفیت نیرویانسانی کشور آسیب می‌زند. حال با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده واحدهای صنعتی کدام صنایع تعدیل نیروی انسانی خواهند داشت؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا امسال بنگاه‌های صنعتی با تعدیل نیروی انسانی مواجه خواهند شد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: ظاهرا برخی از بنگاه‌های صنعتی به دلیل کمبود مواد اولیه با کاهش تولید مواجه شده‌اند. همین مسائل و اعمال محدودیت‌های تجاری تعدیل نیروی انسانی را به همراه دارد.

غلامحسین شافعی افزود: البته در این شرایط بنگاه‌هایی هستند که در حال شکل‌گیری‌اند و با افتتاح این بنگاه‌ها وضعیت کاهش اشتغال و بیکاری مهار خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای صنعتی در فصل بهار تعدیل نیرو خواهند داشت؟ اظهار کرد: برخی بنگاه‌ها که از پس هزینه‌های سربار بر نیایند قطعا در فصل بهار تعدیل نیروی انسانی خواهند داشت. یعنی احتمال دارد که در سه ماه نخست سال جاری با موج جدید بیکاری رو به رو شویم.

کدام صنایع تعدیل نیروی انسانی خواهند داشت؟

از سوی دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران درباره موج جدید بیکاری و تعدیل نیروی انسانی بنگاه‌های صنعتی به تجارت‌نیوز گفت: در این شرایط وضعیت بنگاه‌های صنعتی نسبت به تعدیل نیروی انسانی آشکار است. در حقیقت موج جدید بیکاری بنگاه‌ها در سال 98 از راه می‌رسد. متاسفانه عزمی هم از سوی مسئولان برای برطرف شدن چالش‌ها دیده نمی‌شود.

محمدرضا انصاری در پاسخ به این پرسش که کدام صنایع بیشتر در آسیب خطر قرار دارند؟ اظهار کرد: معتقدیم که در شرایط فعلی اقتصاد صنایع غذایی دیرتر متحمل ضرر و آسیب خواهند شد؛ چرا که مردم در زمان بحران مالی دیرتر صنعت غذا را رها خواهند کرد اما سایر صنایع فلزی که واردات مواد اولیه آنها به خارج از کشور وابسته‌ است امسال آسیب خواهند دید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام و عرض ادبدولت محترم می تواند با توجه به موج بیکاری به فکر کارگران باشد وبه جای اینکه حقوق نماینده مجلس وافرادی که بالای حد مجاز می گیرند رو اضافه کند تعادلی ایجاد کند .یا حداقل به افرادی که بیشتر از دوتا خانه دارند مالیات ببندداصولی نه مثلا به خانه ای که یک زن سرپرست خانوار پانصد اجاره می گیرد الان راهکار زیاد است چه کسی مرد عمل است؟زنهای سرپرست خانواری را می شناسم که بدون حقوق ودرشرایط سخت زندگی می کنند .دانش آموزانی که با کفش پاره به کلاس می آیند چه انتظاری داریم؟آیا توقع داریم این ویروس به ما آسیبی نرساند در حالی که این همه بی عدالتی موج می زند.من می توانم دهها پیشنهاد عالی ارائه بدهم.اگر دو پیشنهاد من خوب بود می توانید از ایده های بعدی من با تماس تلفنی استفاده بفرمایید.ممنون که به فکر مردم هستید.