کد مطلب: ۳۸۰۹۰۲

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

نوسانات بازار نفت در هفته‌ای که گذشت

نوسانات بازار نفت در هفته‌ای که گذشت

بازار نفت که رشدی 40 درصدی را از ابتدای سال جاری میلادی تجربه کرده بود، برای سومین هفته متوالی به روند کاهشی خود ادامه داد. در هفته‎ای که گذشت قیمت نفت خام برنت تا 60 دلار هم سقوط کرد؛ با این حال در دو روز پایانی هفته اندکی بهبود یافت.

قیمت نفت که رشدی 40 درصدی را از ابتدای سال جاری میلادی تا اواخر ماه آپریل (اردیبهشت‌ماه) تجربه کرده بود، تنها در یک ماه حدود 20 درصد افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت، قیمت نفت برای سومین هفته متوالی به روند کاهشی خود ادامه داد.

در اولین روز هفته یعنی دوشنبه، قیمت هر بشکه نفت خام برنت به 61.16 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 1.2 درصد کاهش به 52.88 دلار رسید.

در ساعت‌های ابتدایی روز سه‌شنبه نیز قیمت نفت خام برنت تا 60 دلار سقوط کرد. با این حال در اواسط روز قیمت نفت با افزایش 0.06 درصدی در سطح 61 دلار و 55 سنت قرار گرفت.

به عقیده تحلیلگران از مهم‌ترین دلایل نزولی شدن بازار در دو هفته گذشته، نگرانی‌های تازه به دنبال تهدیدهای جدید ترامپ علیه مکزیک است.

با این حال، روز جمعه دونالد ترامپ پس از توافق با مکزیک در موضوع مهاجران، اعمال تعرفه‌های گمرکی پنج درصدی بر کالاهای این کشور را تا مدت نامعلومی لغو کرد.

در معاملات روز چهارشنبه هم قیمت نفت تحت تاثیر رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و انتقاد روس‌نفت از توافق کاهش تولید اوپک روند کاهشی خود را از سر گرفت.

در دو روز پایانی هفته اما قیمت نفت اندکی بهبود یافت. در معاملات روز جمعه قیمت هر بشکه نفت به 63.29 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا هم با قیمت 53.99 دلار معامله شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی هفت سال گذشته بازار نفت بدترین عملکرد ماهانه خود را در ماه می ثبت کرده است. افزایش تنش‌های تجاری و به دنبال آن نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان موثرترین عامل در کاهش قیمت نفت بوده است.

در عین حال، در ۲۵ و ۲۶ ماه ژوئن (چهارم و پنجم تیرماه) تولیدکنندگان اوپک پلاس قرار است در مورد تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال در وین رایزنی کنند. به این ترتیب به نظر می‌رسد، این تولیدکنندگان برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت، چاره‌ای جز تمدید توافق تا پایان سال ندارند.

به عقیده تحلیل‌گران موسسه گلدمن‌ سَکس، کاهش عرضه ایران، ونزوئلا و لیبی از یک‌سو و تمدید توافق کاهش تولید از سوی دیگر احتمالا موجب بهبود قیمت‌ها در آینده شود. با این حال انتظار می‌رود بازار نفت با نوسانات بسیاری مواجه باشد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.